Solaris Urbino 9 LE electric HB 06352
8.11.2022 Bolechowo (DW196), ul. Poznańska. Nocleg pod Bolechowem w niewielkim hotelu i po 8 zjawiłem się w fabryce Solarisa po odbiór elektryka. Liczyłem, że się uda szybko wyjechać na miasto, ale na miejscu okazało się, że klient ogląda jeszcze swój autobus i musiałem zaczekać te 30 minut. Potem szybka lekcja uruchamiania tego elektryka i dopiero wyjazd z fabryki. Zaczęło się od zrobienia 200km z Bolechowa do Kutna przez Poznań. To był pierwszy etap trasy. Oczywiście nie mogłem się zdecydować, którędy jechać i Google Maps ostatecznie poprowadził mnie do A2 jakimiś poznańskimi zadupiami. Przez wąską drogę z płyt betonowych, wzdłuż torów kolejowych. Aż mi ciśnienie wzrosło. Myślałem, że nawigacja robi sobie jaja, ale faktycznie była to najszybsza trasa w rejon węzła na A2. Drogą o maksymalnym tonażu 10t. Potem przez A2 była to typowa nudna jazda i ostatnie 30km drogami krajowymi na zajezdnię MZK Kutno. Tam przez 1.5 godziny ładowanie autobusu do poziomu baterii 65%. Dalsza droga 100km do Grodziska Maz. przez DK92 do Łowicza i dalej DK70 do A2. Kilka minut stania w korku i po 18 byłem w Grodzisku. Szybkie odebranie autobusu przez klienta połączone z podłączeniem Solarisa do ładowarki. Pojazd był wadliwie oznaczony kartką A4, że przeznaczony jest dla Żyrardowa, podczas gdy wozy dla Żyrardowa były już dostarczone wcześniej. Aby Solaris dotarł do Grodziska musiał przejechać 300km. Ani razu poziom baterii nie spadł poniżej 30%. Jest to jeden z pierwszych autobusów modelu Urbino 9 LE electric w Polsce. Wcześniej dostarczono te małe pojazdy tylko do Cieszyna. W ramach wspólnego projektu trzech miast Pruszkowa, Grodziska Mazowieckiego i Żyrardowa wszystkie te miejscowości otrzymały dofinansowanie na zakup po 2 takich elektryków. Jeździ się tym naprawdę przyjemnie, prawie jak osobówką.
kategoria:
Autobusy operator:
UM Grodzisk Mazowiecki miasto:
Poznań
dodał:
Voltanger