1.01.2020 - Ostrawa, przystanek Karolina, skrzyżowanie ul. 28 října (28 października) i Na Karolíně. Centrum Ostrawy to dwa różne oblicza. Z jednej stare, sypiące się kamienice, a z drugiej nowoczesne, szklane biurowce. Jeśli chodzi o to pierwsze to stałem akurat pod jedną kilku takich kamienic, które były w nieciekawym stanie z wybitymi oknami. Były niezamieszkane i ze względu na sypiący się tynk nad chodnikiem zamontowano drewniane daszki. Reszta kamienic jaką widziałem już była w lepszym stanie, ale dziwne że blisko centrum takie widoki. Na zdjęciu Stadler Tango, który przełamał w ostrawskiej komunikacji miejskiej monopol czeskiego taboru tramwajowego. Ostrawa łącznie zamówiła 40 sztuk, które dotarły do miasta w latach 2018 - 2019 i mocno unowocześniły komunikację szynową. W Nowy Rok najstarsze tramwaje Tatra pozostawały w zajezdni. Jeździły głównie nowsze konstrukcje. Samo miasto sprawiało wrażenie wymarłego. Tak samo było w noc Sylwestrową. Dopiero następnego dnia ludzie pokazali się na ulicy. Linia 8: Poruba Vřesinská - Hlavní nádraží (Dworzec Główny, obecnie linia już zmieniła swoją trasę i nie dojeżdża do dworca głównego).