1.01.2020 - Ostrawa, ul. Palkovského. Ciekawią mnie te dwa dodatkowe, zakończone kozłem tory. Nie ma tu w okolicy zajezdni, więc pewnie są to tory awaryjne/odstawcze. Ciekawostką jest fakt, że tramwaje Stadler Tango (jeden z nich widoczny na zdjęciu) zostały wyprodukowane w Polsce, a dokładnie w fabryce w Siedlcach. Komunikacja w Ostrawie ma jeszcze jeden warty opisania szczegół. W większości pojazdów, z wyjątkiem niektórych pojazdów znajdziemy niezbyt wygodne drewniane siedzenia i dotyczy to także nowych wozów. Jak kojarzycie drewniane siedzenia ze starachowickich Migów, to mniej więcej takie, tylko że z nowszego, jaśniejszego drewna. Takie siedzenia łatwo się myje i są dodatkowo wandaloodporne. Tradycyjne siedzenia materiałowe spotkałem jedynie w dwóch autobusach. Czasami też widywałem plastikowe siedzenia bez jakiekolwiek materiału, z dodatkowym kilkucentymetrowym wgłębieniem pod tyłek, by na każdym zakręcie pasażerowie nie lądowali na podłodze. W widocznym na zdjęciu tramwaju Stadler też są drewniane siedznia, ale mają one niebieski materiał na siedzisku. http://infotram.pl/stadler-nova-jaki-jest-_more_106193.html Linia 7: Poruba Vřesinská - Výškovice.