25.07.2020 - Kraśnik, ul. Gabriela Narutowicza. Opuszczając zatoczkę przy głównych przystankach w starej części miasta, kierowca jadąc w stronę osiedla musi wykonać wjazd na skrajny, lewy pas. Kraśnik to dosyć specyficzne miasto. Dawniej to były dwa osobne twory miejskie oddalone od siebie o kilka kilometrów. Dopiero w 1975 roku scalono te dwa organizmy w jedną całość. Efektem tego jest dziwny kształt granic miasta. Jest ono bardzo mocno wysunięte w linii północ południe i wąskie w linii wschód zachód. Formalnie istnieją dwa główne osiedla: Kraśnik Fabryczny i Kraśnik Stary, które dzieli aż 6km. Osiedla w granicach miasta łączy tylko jedna droga (długa i prosta ul. Urzędowska). Jadąc tą drogą między dwoma osiedlami mamy ciekawe widoki. Jak tylko kończą się bloki zaczynają się domy jednorodzinne. Po jednej stronie mamy Zalew Kraśnicki, a zaraz za domami z prawej strony znajdują się pola uprawne. Kraśnik Stary jak sama nazwa mówi to najstarsza część miasta z kamienicami i rynkiem, a Kraśnik Fabryczny to spore osiedle bloków obok którego znajduje się kilka większych firm. Właściwie dla komunikacji miejskiej idealna sytuacja. Ludzie wszędzie mają daleko (z Fabrycznego na Dworzec PKP będzie ponad 8 km). To tak jakby mieszkańcy Starachowic mieli dworzec kolejowy gdzieś w okolicach Wąchocka/Parszowa. W praktyce linie miejskie głównie łączą Dworzec PKP z Kraśnikiem Fabrycznym przez Kraśnik Stary. Na tej głównej, najbardziej obleganej trasie można skorzystać z linii 2 i 7, które kursują najczęściej. Właściwie to jedna linia z tym wyjątkiem, że 7 dociera głębiej do Kraśnika Starego (2 tylko na Narutowicza, a 7 do Piłsudskiego), wykonując coś co przypomina wjazd kieszeniowy w głąb rynku. Ostatnimi laty przewoźnik poprawił siatkę połączeń. Na linii 2, w dzień roboczy obowiązuje całkiem sensowna częstotliwość co ok. 15 - 40 minut od samego rana do ok. 20:00. Potem rzadziej kursy odbywają się do ok. 23:30. Na linii 7 w dzień roboczy kursy są co ok. 60 minut. W weekendy 2 kursuje co ok. 40 minut, a 7 co ok. 60. Wstydu nie ma. Przewoźnik posiada głównie małe, ekonomiczne autobusy o długości 7 - 9 metrów. Ciekawostką jest zalążek komunikacji nocnej w postaci jednego kursu linii 2, który wykonywany jest w noce z piątku na sobotę i z soboty na niedziele ok. północy. Autobus wykonuje pełny kurs i ok. 1:00 w nocy wraca na zajezdnię. Bilet na kurs nocny kosztuje drożej, tzn. 5 zł w porównaniu do ceny 2.20 za bilet w taryfie normalnej. Przez cały tydzień można też sensownie dojechać do domu w godzinach wieczornych/nocnych. Nawet w weekendy dwie linie kursują do ok. 23:30. To samo rano, w weekend są kursy od godziny 5:00. Linia 7: Dworzec PKP - Racławicka przez Piłsudskiego.