Paweł 2021-01-19 23:12:00
Fakt, można było się przyzwyczaić do dawnej trasy. Na pewno była to jedna z linii, które najdłużej kursowały po praktycznie niezmienionej trasie. Chyba jedyna większa zmiana to było przedłużenie linii do Warszawki.
Okey (gość)
2021-01-20 12:45:00
Nie wiem co jest dla miasta priorytetem - żeby starsze babcie miały jak z Majówki dojechać na cmentarz przy Zgodnej, czy żeby pracownicy Man ze Szlakowiska i alei AK mieli jak dojechac do MANA, Poligrafii itp. Po co w takim razie robić płatne parkingi, które de facto mają zwiększyć ruch w autobusach, skoro autobusem nie da się dojechać do pracy. Cały odcinek od Ronda Solidarności do Ronda koło Carrefoura nie ma dostępu do zakładów na os. Orłowo. Komunikacja w naszym mieście potrzebuje nie rewolucji, lecz ewolucji. Częściowy powrót do popularnych tras sprzed 2012 r., puszczenie autobusów nowymi ulicami, kampania reklamowa i informacyjna - tego nam potrzeba. Nie oczekujmy częstotliwości kursowania co 10 minut, bo jesteśmy za małym miastem, ale uważam że np. w obecnej sytuacji wystarczy, by autobus na Bugaj z Południa kursował mniej więcej co 30 minut w godziny szczytu. Obecnie w naszym mieście, dzięki budowie łącznika do szpitala i Nowej Moniuszki, możemy utworzyć trasy tak, by maksymalnie oszczędzić czas przejazdu przy zachowaniu dogodnej częstotliwości. Jednak w naszym mieście komunikacja spychana jest na margines, cóż począć. Szkoda, że nikt nie dostrzega potencjału.
Co do 7/21 już pisałem, że to skandal wysyłać obie linie na tę samą trasę od pętli Bema, aż do skrzyżowania ul. Majówka/Kopalniana. Chyba ZEC po cichu liczył, że osoby mieszkające przy al. Armii Krajowej przejdą po schodach na Majówkę i tam sobie będą radośnie wsiadać do tych linii, zamiast jak dawniej korzystać z 21 pod samym blokiem. Co do nowych ulic to są obecnie bardzo słabo wykorzystywane przez komunikację miejską. Na Batalionów Chłopskich przez las jeździ tylko linia 16 i to tylko do 18:30 i w dni robocze. Przez Moniuszki 22 i 23 tylko w dni robocze do 15:30. W pierwszej sytuacji to pewnie sprawa braku chęci zmniejszenia liczby linii na Radomskiej. Tam jest kilka urzędów, szkół. Za to nie przeniesiono 3 i 8 na nową Moniuszki, by nie odcinać ludzi na al. Niepodległości od komunikacji. Dlatego nowa Moniuszki ma teraz tylko dostęp do 22 i 23.