21.12.2021 - Starachowice, skrzyżowanie ul. 6-go Września i Miodowej. W zimę tu nie ma lekko. Jak tylko spadnie więcej śniegu to te dwie górki na 6-go Września i Miodowej zamieniają się w ślizgawkę dla aut. Przynajmniej do czasu, kiedy służby drogowe nie przyjadą, a na to czeka się najczęściej do końca opadów. 10% to dosyć spore wzniesienie. Linia okrężna 8: Szpital - Szpital. Na początku roku 2022 pora podsumować inwestycję większe drogowe w Starachowicach w 2021 roku. Trwa powolna budowa obwodnicy Wąchocka, która wyrzuci ruch ciężarówek z tego urokliwego miasteczka. Obwodnica Wąchocka połączy się z planowaną zachodnią obwodnicą Starachowic w rejonie dzisiejszej granicy Starachowic i Wąchocka na DK42. O ile obwodnica Wąchocka jest już w budowie, to obwodnica Starachowic znajduje się dopiero na etapie przygotowań. Wycięto już spore połacie drzew w rejonie Osiedla Mieszała i dalej w śladzie dawnej bocznicy kolejowej FSC Star w okolice cmentarza na Bugaju. Obwodnica nieco ominie osiedle domków jednorodzinnych na ul. Mieszała, potem lasem przejdzie obok strzelnicy sportowej oraz ciepłowni Bugaj i dalej znowu przez las połączy się przy granicy Starachowic i nadleśnictwa Wąchock z DW744. Z innych ważnych inwestycji wciąż trwa budowa nowego dworca wschodniego. Prace idą w strasznie ślimaczym tempie. Od wakacji przebudowano sieć tele-techniczną, zamontowano podstawki na latarnie uliczne i przygotowano podłożę pod budowę parkingu, ulic dojazdowych i peronów. Nie ma jeszcze położonej warstwy asfaltu. Pewnie przy takim tempie do wakacji będziemy jeszcze czekać na dokończenie budowy. W przygotowaniu jest też rozpoczęcie prac nad dworcem zachodnim. Obecnie ten dworzec jest w fatalnym stanie. Stare chodniki, latarnie, które nie świecą i dziurawy asfalt, spod którego wychodzi dawna nawierzchnia tego terenu. W planach jest budowa parkingu wielopoziomego, stworzenie dwóch nowych rond ułatwiających dojazd do dworca od strony ul. Hutniczej i Nadrzecznej, postawienie nowego oświetlenia, przebudowa ciągów pieszo-drogowych i postawienie nowych wiat przystankowych. Wciąż trwa także remont ul. Konstytucji 3 Maja i fragmentu ul. Partyzantów od 3 Maja do skrzyżowania z ul. Szkolną i Oświatową. Jezdnia w stylu drogi o znaczeniu uspokojonym, osiedlowym została wyraźnie zwężona. Uzyskane przez to miejsce pozwoliło na budowę nowych miejsc parkingowych oraz ścieżki rowerowej, po jednej stronie drogi. W Starachowicach pojawią się też pierwsze podwyższone perony przystankowe dla autobusów. Ułatwione będzie wsiadanie i wysiadanie dla osób starszych czy niepełnosprawnych. Perony będą też posiadały oznaczenia dla osób niewidomych. Ciekawostką jest, że wszystkie przystanki będą dostępne z poziomu ulicy, bez budowy zatoczek przystankowych. Te zatoczki zostały właśnie zlikwidowane na Partyzantów, gdzie też powstają podwyższone perony przystankowe. Obecnie na zasadach przejezdności została dla ruchu udostępniona ul. Konstytucji 3 Maja od Ronda Antoniego Hedy do ul. Pileckiego. Fragment 3 Maja do skrzyżowania z ul. Radomską i remontowany fragment ul. Partyzantów wciąż są w budowie i jeszcze poczekamy kilka miesięcy na ich oddanie do ruchu.