28.10.2022 - Berlin, Invalidenstraße. Północna strona centrum Berlina. Obok głównego, kolejowego dworca Berlina (Hauptbahnhof). Budynek naprawdę imponuje rozmiarem, ilością stali i szkła. Wielopoziomowy dworzec rodem z XXI wieku. Na samym dole stacja metra, wyżej dwa poziomy na perony kolejowe oraz dodatkowy peron S-Bahn. Co chwila jakieś pociągi. Hałas i tłumy ludzi. Od północnej strony dworca znajduje się majestatyczne wejście oraz Europaplatz. Tutaj już tak fajnie nie jest. Ruchliwa ulica, pełno meneli, bezdomnych i żebraków. Tramwaje w Berlinie posiadają rozwiniętą sieć we wschodniej części Berlina (dawne DDR). Na zachodzie po zjednoczeniu Niemiec zbudowano zaledwie kilka tras. Tramwaj oczywiście podciągnięto pod dworzec główny. W taborze dominują widoczne składy Bombardier Flexity. Zaczęły kursować od 2008 roku i od tego czasu wciąż są zamawiane kolejne składy tej serii. Nie ma za dużo typów tramwajów w tym mieście, więc fotografowanie tego rodzaju transportu zbiorowego robi się nieco nudne. Szczególnie po wycofaniu z ruchu czeskich Tatr. Skład ze zdjęcia powstał w 2020 roku. Pochodzi z całkiem nowej dostawy. Linia M5: Hohenschönhausen, Zingster Str -
Moabit, Lüneburger Str.