Solaris Urbino 12 electric 819
8.01.2025 Opole, pętla Pużaka. Pulpit nowego 819. VDO FAP to nowość w Opolu. Po lewej (niewidoczne) przy szyby znajdują się guziki od awaryjnego wyłączenia napięcia czy też wyłączenia denerwujących święcących LED-ów na 1 drzwiami. Bardzo pomocny guzik. Bliżej kierowcy są też sterowniki od pieca i klimatyzacji i ogrzewania. Po lewej na konsoli kierowcy guziki od ustawienia pulpitu kierowcy do swoich preferencji, wyłączenie jednego z systemu bezpieczeństwa, bardzo ważne dwa guziki od wyłączenia oświetlenia przestrzeni pasażerskiej z przodu autobusu, światła awaryjne, oświetlenie przestrzeni pasażerskiej i kabiny kierowcy, podgrzewanie lusterek oraz szyb i jakieś dodatkowe oświetlenie. Po prawej na górze guzik od sterowania prostym komputerem kierowcy, przełączanie funkcji komputera, podnoszenie autobusu na poduszkach, przełączanie kamer. Niżej: przyklęt, wyłączanie oświetlenia zewnętrznego nad drzwiami, otwieranie wszystkich drzwi jednym guzikiem i włączanie ciepłego guzika. Na kierownicą mały wyświetlacz systemu rozpoznającego ograniczenia prędkości i zbyt szybkie zbliżanie się do poprzedzającego pojazdu (działa to bardzo źle). System nie działa według polskiego prawa, które mówi, że skrzyżowanie kasuje ograniczenie. Wykrywa też ograniczenia prędkości na bocznych drogach, które gdzieś tam przewiną się na kamerze oraz uznaje znak zakaz wjazdu pojazdów powyżej 3,0 metrów wysokości jako ograniczenie do 30 km/h. Po prawej przy szybie kilka kamer od systemu rozpoznawania ograniczenia prędkości oraz awaryjnego hamowania. Po prawej stronie, nad pulpitem kilka kontrolek od czujnika cofania. Pokazuje odległość do przeszkody i świeci na kilka kolorów w zależności od odległości. Oczywiście jest też kamera cofania, która automatycznie się uruchamia przy cofaniu. Funkcje wyświetlacza kierowcy to prędkość, piktogram z autobusem, który pokazuje głównie trzy funkcje. Czy drzwi są otwarte lub odblokowane CG i które, czy działa hamulec przystankowy i czy pantograf został opuszczony z ładowarki. Po prawej wskaźnik ładowania lub rozładowania. Jak się ładujemy albo mocniej hamujemy to pokazuje ładowanie. Przyśpieszanie pokazuje rozładowanie. Niżej godzina, datam, temperatura na zewnątrz i w pojeździe, wskaźnik pokazujący zasięg autobusu przy obecnym stani baterii, stan baterii w procentach, stan zbiornika paliwa do ogrzewania wody, temperatura zbiornika na wodę do ogrzewania. Na samej górze kilka ikonek z informacjami lub błędami. Akurat ładowałem wiec paliła się kontrolka, że funkcja przyklęku zablokowana.
kategoria:
Autobusy operator:
MZK Opole miasto:
Opole
dodał:
Voltanger
Komentarze: 0