Witaj na Starachowickiej Galerii Transportowej!
Szukaj zdjęć z kategorii
miniaturka
Pragoimex Vario LF 1323
1.01.2020 Ostrawa, ul. Palkovského. W Nowy Rok na ulicach nie było starych Tatr. Jeździły głównie nowsze tramwaje. Linia 11: Mor. Ostrava,Plynárny - Zábřeh.

kategoria: Tramwaje operator: Dopravní podnik Ostrava miasto: Ostrava

data przesłania zdjęcia: 13:11 08-06-2020
miniaturka
Pragoimex Vario LF 1368
1.01.2020 Ostrawa, ul. Nádražní - przystanek Stodolni. Tramwaje jadące ul. Nádražní w kierunku dworca głównego mają jeszcze po drodze dwa możliwe odgałęzienia tras. Jedna prowadzi do zajezdni obok której znajduje się też pętla Plynárny oraz dwa przystanki przed samym dworcem znajduje się odgałęzienie do pętli Přívoz Hlučínská, gdzie udaje się tytułowy tramwaj. Jednak zdecydowana większość kursów tramwajowych dociera pod dworzec. W styczniu 2020 pod dworzec kursowała linia 1, 2, 8 i 18. Linia 11: Zábřeh - Přívoz Hlučínská.

kategoria: Tramwaje operator: Dopravní podnik Ostrava miasto: Ostrava

data przesłania zdjęcia: 19:40 30-05-2020
miniaturka
Pragoimex Vario LF3/2 1651
1.01.2020 Ostrawa, ul. Nádražní. (przystanek Stodolní). Przystanki na wąskiej, ale często obsługiwanej przez tramwaje ul. Nádražní często nie wyposażone są w wiaty przystankowe. Znajdują się tutaj zazwyczaj tylko słupki oraz SIP pokazujący najbliższe kursy. Jak na miasto 300 tysięczne to komunikacja miejska kursuje dosyć często. Nawet w święto co kilka minut coś podjeżdżało, a w dzień roboczy kursy były co 1-2 minuty. A co do tramwajów to zatrzymały się na przystanku przy najpopularniejszej ulicy Stodolni, gdzie toczy się życie towarzyskie w mieście. Znajduje się w tej okolicy kluby, bary i inne sklepy nastawione na turystów i imprezowiczów. Linia 1: Dubina - Hlavní nádraží.

kategoria: Tramwaje operator: Dopravní podnik Ostrava miasto: Ostrava

data przesłania zdjęcia: 13:34 29-05-2020
miniaturka
Pragoimex Vario LF3/2 1653
1.01.2020 Ostrawa, ul. Nádražní. Vario LF3/2 to kolejny produkt firmy Pragoimex. Tym razem udało się stworzyć tramwaj członowy, jednoprzestrzenny i dwukierunkowy, w 50% niskopodłogowy. Tego typu pojazdy można spotkać tylko w Ostrawie. Linia 1: Hlavní nádraží - Dubina.

kategoria: Tramwaje operator: Dopravní podnik Ostrava miasto: Ostrava

data przesłania zdjęcia: 13:24 29-05-2020
miniaturka
Pragoimex Vario LF 1332
1.01.2020 Ostrawa, ul. Nádražní. Praogimex Vario LF to niby nowy tramwaj, ale powstały jako głęboka modernizacja Tatry T3. Jest on unowocześniany, a przy środkowych drzwiach powstaje niewielka przestrzeń dostępna z niskiej podłogi n.p dla wózków dziecięcych, inwalidzkich czy osób starszych. Stąd w nazwie modelu LF, czyli Low Flor (niska podłoga). Tramwaje te powstają w Czechach i można je zobaczyć w kilku miastach tego kraju, ale także w Rosji, na Słowacji czy w Uzbekistanie. W Ostrawie jest ponad 60 wagonów. Linia 11: Mor. Ostrava Plynárny - Zábřeh.

kategoria: Tramwaje operator: Dopravní podnik Ostrava miasto: Ostrava

data przesłania zdjęcia: 13:11 29-05-2020
miniaturka
Stadler Tango NF2 1738
1.01.2020 Ostrawa, ul. Nádražní. Po lewej widać położone w centrum miasta, niezamieszkane i niszczejące kamienice zabite deskami. Tramwaj jedzie od strony dworca głównego. Za chwilę skręci na skrzyżowaniu w prawo i pojedzie w kierunku zachodniej części miasta. Tor odgałęzia się też w lewo, gdzie znajduje się duża pętla Hranečník, skąd przyjechałem oraz Nowa Huta, gdzie jest pętla tramwajowa dla wydłużonych kursów linii 4 oraz szczytowej 14. Linia 2: Hlavní nádraží - Výškovice.

kategoria: Tramwaje operator: Dopravní podnik Ostrava miasto: Ostrava

data przesłania zdjęcia: 15:01 28-05-2020
miniaturka
Stadler Tango NF2 1704
1.01.2020 Ostrawa, ul. Nádražní. Nowy tramwaj Stadler Tango wjeżdża na przystanek Elektra położony w okolicy głównego placu rynku. Przed południem Ostrawa była wymarłym miastem. Na chodnikach kręciły się pojedyncze osoby oraz ekipa sprzątająca. Linia 8: Hlavní nádraží - Poruba Vřesinská.

kategoria: Tramwaje operator: Dopravní podnik Ostrava miasto: Ostrava

data przesłania zdjęcia: 14:41 28-05-2020
miniaturka
Stadler Tango NF2 1722
1.01.2020 Ostrawa, przystanek Karolina, skrzyżowanie ul. 28 října (28 października) i Na Karolíně. Centrum Ostrawy to dwa różne oblicza. Z jednej stare, sypiące się kamienice, a z drugiej nowoczesne, szklane biurowce. Jeśli chodzi o to pierwsze to stałem akurat pod jedną kilku takich kamienic, które były w nieciekawym stanie z wybitymi oknami. Były niezamieszkane i ze względu na sypiący się tynk nad chodnikiem zamontowano drewniane daszki. Reszta kamienic jaką widziałem już była w lepszym stanie, ale dziwne że blisko centrum takie widoki. Na zdjęciu Stadler Tango, który przełamał w ostrawskiej komunikacji miejskiej monopol czeskiego taboru tramwajowego. Ostrawa łącznie zamówiła 40 sztuk, które dotarły do miasta w latach 2018 - 2019 i mocno unowocześniły komunikację szynową. W Nowy Rok najstarsze tramwaje Tatra pozostawały w zajezdni. Jeździły głównie nowsze konstrukcje. Samo miasto sprawiało wrażenie wymarłego. Tak samo było w noc Sylwestrową. Dopiero następnego dnia ludzie pokazali się na ulicy. Linia 8: Poruba Vřesinská - Hlavní nádraží (Dworzec Główny, obecnie linia już zmieniła swoją trasę i nie dojeżdża do dworca głównego).

kategoria: Tramwaje operator: Dopravní podnik Ostrava miasto: Ostrava

data przesłania zdjęcia: 20:32 27-05-2020
miniaturka
Tatra T3R.P 983
31.12.2019 Ostrawa, ul. Nádražní (Dworcowa) - przystanek Elektra. Sylwestrowy wieczór. Z Tych przenosimy się do czeskiej Ostrawy. Miasto przemysłowe, które w ostatnich latach stara się przyciągać do siebie turystów. Zaczynam od wrażeń z podróży. Do Czech dojechałem pociągiem Porta Moravica relacji Przemyśl Główny - Graz (Austria). Trafił mi się austriacki wagon, który już trochę miał życia za sobą, ale mimo to był w całkiem dobrym stanie, wygodny i panowała w nim odpowiednia temperatura, mimo zimna na dworze. Bilet na pociąg kupiłem z wyprzedzeniem 1 dnia na stacji w Skarżysku-Kamiennej (bilet powrotny kupiłem już w Tychach). Dzięki temu mogłem liczyć na promocję pod nazwą Visit Ostrawa, która sprawie, że bilet na odcinku Katowice - Ostrawa kosztuje tylko 5 euro czyli koło 26 zł. Cena jak widać uzależniona jest od kursu europejskiej waluty. Na dworcu w Ostrawie panował klimat niczym w Tychach, tzn. bardzo pusto. Byłem jedyną osobą wysiadającą z tego pociągu na tej wielkiej stacji. Trochę strasznie i dziwnie. Wcześniej podziwiałem nocą przez okno pociągu krajobraz i obraz Polski dla turystów nie jest zbyt dobry. Po stronie polskiej, na stacji granicznej w Chałupkach stary, zdemolowany, zamknięty dworzec i stary, zaniedbany peron. Stan torów też nie idealny. Właściwie można by pomyśleć, że to mała stacja w Pcimiu Dolnym, gdyby nie fakt, że na torach w pobliżu stoi ogromna ilość wagonów jakby czekająca na transport w głąb Polski lub przejazd w stronę Czech. Po stronie czeskiej tory nagle robią się lepsze, tzw. pociąg jedzie szybciej i tak nie buja. Stacja graniczna w czeskim Boguminie zadbana i spora. Totalna odwrotność stacji po polskiej stronie granicy. A to tylko 20 tysięczne miasto. Wracając do Ostrawy wysiadłem na stacji i przejściem nadziemnym w specjalnej komorze dotarłem na dworzec. Od razu zastaje mnie widok pustki. Po poczekalni kręciło się tylko trochę cyganów, bezdomnych i dziwnych, pokręconych osób. Gdyby nie Ci pierwsi to jakoś taki znajomy widok. Znajduje dwa kantory i porównuje dwie minuty ceny kursu wymiany złotego na czeskie korony. Rozglądam się czy nie obserwuje mnie jakiś typ spod ciemnej gwiazdy i wbijam do jednego z kantorów. Wymieniam kilka stówek na korony czeskie i wychodzę szukać transportu do hotelu. Miła właścicielka, jeszcze godzinę temu dzwoniła do mnie spytać się po polsku na całkiem dobrym poziomie o której godzinie uda mi się dotrzeć do miasta. Dostałem też info, żeby zadzwonić do niej jak będę na miejscu, bo dzisiaj nie ma w hotelu obsługi i to ona pomoże mi się zameldować itp. Pierwsza trudność spotkała mnie na placu przed dworcem. Wychodzę i widzę pętlę tramwajową i trolejbusową zaraz obok wejścia na dworzec. Trochę tu straszno, bo miejsce nowoczesne, ale słabo oświetlone i tu też kręci się sporo Romów. Czytałem, że z pomocą karty kredytowej mogę bez przeszkód podróżować komunikacją, ale widzę stacjonarny automat biletowy i próbuje kupić bilet. Ustawiłem język polski, ale mimo tego coś dalej nie hula. Ten nasz język jakiś taki jakby wyjęty z translatora. Zmieniam na angielski i okazuje się, że automat przyjmuje tylko do naładowania specjalne karty miejskie, które można dostać w punktach obsługi klienta i niektórych sklepach, a dzisiaj prawie wszystko już zamknięte. Wbijam to stojącego na pętli tramwaju, przykładam bilet i dziwny komunikat po czesku mówi mi, że coś jest nie tak. Wysiadam i zastanawiam się o co chodzi. Dopiero jakiś czas później dochodzę do wniosku, że wspaniała motornicza zapomniała odblokować kasowniki. Wsiadam do innego tramwaju i tym razem wyświetla mi się zielony komunikat po czesku, że moja karta jest przyjęta. Jadę tak z 3 przesiadkami tramwajami i jednym autobusem i docieram do hotelu. Rozmawiam z miłą właścicielką. Pokazuje mi pokój, pytam o transport publiczny, ale ona mówi, że jeździ samochodem i dawno z tego nie korzysta. Doradza mi też nocą wziąć taksówkę, bo tutaj ciężko się dostać z centrum o tej porze. Poznaje też innego polaka, który spędza tutaj Sylwestra i przy okazji oprowadza po Ostrawie swoich polskich znajomych. Gadamy chwilę i mówi mi, że jest z wielkopolski, ale mieszka już jakiś czas w Czechach. Wracam do pokoju i oglądam z czeskim komentarzem jakiś mecz hokejowy. Potem okazało się, że ten mecz odbywa się właśnie w Ostrawie i są to Młodzieżowe Mistrzostwa Świata w Hokeju. Potem kiedy jestem w centrum widzę mnóstwo kanadyjskich kibiców, którzy są zadowoleni, bo pokonali Czechów aż 6 do 2. Wysiadają oni radośnie z tramwajów linii 2 i idą spędzić ostatnie godziny starego roku w kilku otwartych lokalach. Trochę też zwiedzają. Ogólnie puste tramwaje robią się na chwilę pełne. Tutaj na zdjęciu jeszcze nie nastąpił kulminacyjny moment przyjazdów, to dopiero cisza przed burzą. Zdjęcie zrobiłem głównie z uwagi na pojazd, czyli Tatrę, po małej modernizacji. Te tramwaje miały wolne w Nowy Rok i nie spotkałem ani jednej sztuki 1 stycznia. Linia 9: Poruba Vřesinská - Plynárny.

kategoria: Tramwaje operator: Dopravní podnik Ostrava miasto: Ostrava

data przesłania zdjęcia: 11:54 04-02-2020
miniaturka
SGP E1 RW139
2.05.2019 Kraków, ul. Westerplatte. Cały 2019 rok w komunikacji tramwajowej w Krakowie upłynął pod znakiem remontów, zmian tras i linii zastępczych. Na zwykłych trasach kursowało może kilka linii tramwajowych. Kolejna część jeździła na trasach zmienionych, a inne linie zostały zlikwidowane. Wprowadzono też przynajmniej kilka linii zastępczych 7x. Co najgorsze pasażerowie mają już za sobą, bo trasa tramwajowa do pętli Bronowice i Bronowice Małe została już otwarta po remoncie. Linia 24: Kurdwanów P+R - Cichy Kącik (trasa tymczasowo zmieniona).

kategoria: Tramwaje operator: MPK Kraków miasto: Kraków

data przesłania zdjęcia: 16:14 29-12-2019
Poprzednie [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] [ 10 ] [ 11 ] [ 12 ] [ 13 ] [ 14 ] [ 15 ] [ 16 ] [ 17 ] [ 18 ] [ 19 ] [ 20 ] [ 21 ] [ 22 ] [ 23 ] [ 24 ] [ 25 ] [ 26 ] [ 27 ] [ 28 ] [ 29 ] [ 30 ] [ 31 ] [ 32 ] [ 33 ] [ 34 ] [ 35 ] [ 36 ] [ 37 ] [ 38 ] [ 39 ] [ 40 ] [ 41 ] [ 42 ] [ 43 ] [ 44 ] [ 45 ] [ 46 ] [ 47 ] [ 48 ] [ 49 ] [ 50 ] [ 51 ] [ 52 ] [ 53 ] następne
Strona główna/Newsy Galeria Filmy O galerii Mapa zdjęć i filmów Regulamin Linki Księga gości Kontakt Na stronie online: 58
Copyright SGT 2010 - 2016 Wykorzystanie zdjęć tylko za zgodą autorów

stat4u