Witaj na Starachowickiej Galerii Transportowej!
Szukaj zdjęć z kategorii
miniaturka
Solaris Trollino 12 3730
1.01.2020 Ostrawa, al. Sokolská - przystanek Most M.Sýkory. Linia 107: Sídliště Fifejdy - Hranečník.

kategoria: Trolejbusy operator: Dopravní podnik Ostrava miasto: Ostrava

data przesłania zdjęcia: 04:37 01-06-2020
miniaturka
Škoda 26Tr Solaris 3715
1.01.2020 Ostrawa, al. Sokolská. Z daleka widać ciekawy przystanek, gdzie pasażerowie oczekują na trolejbusy pod filarem budynku. Jest to też najbliżej położony od rynku przystanek komunikacji miejskiej w Ostrawie. Linia 108: Hlavní nádraží - Hulváky.

kategoria: Trolejbusy operator: Dopravní podnik Ostrava miasto: Ostrava

data przesłania zdjęcia: 04:20 01-06-2020
miniaturka
Škoda 26Tr Solaris 3731
1.01.2020 Ostrawa, al. Sokolská. Ciekawe połączenie kolorystyczne. Listwa z napisem Solaris srebrna, ale już listwa reflektorów pomalowana na czarno. Linia 106: Důl Heřmanice - Hlavní nádraží (Dworzec Główny).

kategoria: Trolejbusy operator: Dopravní podnik Ostrava miasto: Ostrava

data przesłania zdjęcia: 04:15 01-06-2020
miniaturka
Solaris Trollino 12 3711
1.01.2020 Ostrawa, ul. Českobratrská - przystanek Husův sad. Kiedy jesteś tak pijany, że widzisz potrójnie. Co prawda przesiadki zsynchronizowane dostępne są na poprzednim przystanku (Konzervatoř), ale trolejbusy dalej jadą przez ok. 1km na wspólnym odcinku i tak też docierają do tego przystanku. Takie spotkanie w soboty, niedziele i święta odbywa się tutaj raz na około 20 minut. 300 metrów dalej trolejbusy rozjadą się w swoich kierunkach na pobliskim skrzyżowaniu. Linia 105: Karolina U Lávky - Koblov.

kategoria: Trolejbusy operator: Dopravní podnik Ostrava miasto: Ostrava

data przesłania zdjęcia: 20:16 30-05-2020
miniaturka
Solaris Trollino 12 3704
1.01.2020 Ostrawa, ul. Českobratrská - przystanek Husův sad. W Nowy Rok na mieście widać było prawie i wyłącznie trolejbusy marki Solaris oraz Skoda na nadwoziu Solarisa. Jeździły tylko solówki. Następnego dnia pojawiły się przeguby na niektórych brygadach trolejbusowych. Linia 102: Hlavní nádraží (Dworzec Główny) - Hulváky.

kategoria: Trolejbusy operator: Dopravní podnik Ostrava miasto: Ostrava

data przesłania zdjęcia: 20:08 30-05-2020
miniaturka
Solaris Trollino 12AC 3713
1.01.2020 Ostrawa, ul. Českobratrská. Solaris na szelkach podjeżdża na przystanek Husův sad. Trolejbusy omijają rynek w niedużej odległości od wschodu i północy. Ulica Českobratrská stanowi główny ciąg komunikacyjny dla tego rodzaju transportu publicznego. To właśnie tutaj na 2 przystankach spotyka się przynajmniej kilka linii trolejbusowych. W weekendy i wieczorem spora część kursów jest zsynchronizowana, więc możliwe jest przesiadanie się z jednego pojazdu do drugiego. Kierowcy mają obowiązek zaczekać na pasażerów. Trolejbusy oprócz centrum miasta spotkamy też na wschodzie oraz północnych częściach Ostrawy. Można się nimi dostać pod stadion miejski, ogród zoologiczny, dworzec autobusowy czy główny dworzec kolejowy. Mimo, że był Nowy Rok to za długo nie trzeba było czekać na kolejny kurs. W centrum trolejbusy akurat jeżdżą często. Na widocznym z tyłu skrzyżowaniu sieć odgałęzia się w trzech kierunkach. W lewo można dojechać pod dworzec kolejowy, ratusz i zajezdnie trolejbusową, prosto prowadzi trasa w kierunku ogrodu zoologicznego, a w prawo na Hranečník. Linia 104: Michálkovice - Náměstí Republiky (rejon dworca autobusowego).

kategoria: Trolejbusy operator: Dopravní podnik Ostrava miasto: Ostrava

data przesłania zdjęcia: 19:58 30-05-2020
miniaturka
Solaris Trollino 12 3730
1.01.2020 Ostrawa, pętla Hranečník. Trolejbus wypuścił pasażerów na ostatnim przystanku i udaje się kilkanaście metrów dalej w stronę przystanku technicznego na odpoczynek. Solaris Trollino 12 z 2005. Wydawało mi się, że od nowości w Ostrawie, ale to wóz sprowadzony jako używany ze Szwajcarii. Co ciekawe zanim rozpoczął służbę w Ostrawie, spędził kilka miesięcy u czeskiego producenta osprzętu elektrycznego do trolejbusów, który ostatnio zajął się także budową autobusów elektrycznych. Nie był to jednak zakup w celu podpatrzenia rozwiązań u konkurencji, bo sam Solaris z nimi współpracuje. Wracając do tematu pętli to zajmuje ona sporo miejsca. Wcześniej było to tylko miejsce dla kończenia tras tramwaju z możliwością dalszej jazdy w stronę huty. Obecnie znajduje się tutaj spore centrum przesiadkowe z parkingiem i małym budynkiem dworca z poczekalniami i toaletami. Po północnej stronie znajduje się dwa perony. Jeden służy dla autobusów i trolejbusów, które kończą tutaj trasę. Wyjątkiem są wydłużone kursy linii trolejbusowej 101, które też tutaj zaglądają i mają zrobiony dodatkowy wyjazd drogowy na ulicę. Obok znajduje się peron tramwajowy dla linii kończących trasę i tych co jadą dalej w kierunku huty. Z drugiej strony tego samego peronu znajdują się dwa zbiorcze przystanki dla autobusów komunikacji miejskiej i regionalnej, które zaczynają swoją trasę i kierują się w stronę wschodnią (w stronę podmiejską). Znowu jeden północny peron obsługuje wszystkie kursy czy to autobusów, tramwajów czy trolejbusów w stronę centrum. Każdy przystanek ma system informacji pasażerskiej. W centralnej części centrum powstały wydzielone strefy postoju technicznego dla autobusów komunikacji miejskiej i regionalnej. Na wschodzie pętli znajdują się miejsca i tory postojowe dla tramwajów i trolejbusów. W centrum w równej odległości od peronów południowych i północnych zbudowano budynek poczekalni i toaletami. W środku jest też punkt sprzedaży biletów oraz automaty z napojami i przekąskami. Jak już wspomniałem tramwaje kursują oddzielnymi trasami z dala od drogi kołowej. Jadąc przez las i bagna, a potem przejeżdżając przez most docierają w rejon starego miasta i centrum od strony południowej. Za to trolejbusy korzystają z głównej drogi i tak zbliżają się do rynku od strony wschodniej. Na zdjęciu linia 107: Sídliště Fifejdy - Hranečník. Jest to dosyć krótka trasa, zaledwie 17 minut jazdy i 7 przystanków, ale kursuje często. Szczytowo w dni robocze co 8 minut. Poza szczytem i w weekendy co ok. 20 minut.

kategoria: Trolejbusy operator: Dopravní podnik Ostrava miasto: Ostrava

data przesłania zdjęcia: 16:50 27-05-2020
miniaturka
Škoda 26Tr Solaris 3735
1.01.2020 Ostrawa, ul. Těšínská (Cieszyńska). Cieszę się, że udało mi się zrobić zdjęcie Trolejbusowi na odcinku bez sieci. Zagląda on tutaj tylko raz na godzinę i chyba nawet nie kursuje do późnej godziny nocnej. Reszta kursów dociera tylko do położonej niedaleko pętli Hranečník. Niby Solaris, a jednak Skoda. Przy okazji widać porównanie nowego malowania z Ostrawy oraz tego starszego. Opiszę może system biletowy. Podczas mojego pobytu nie mogłem kupić papierowego biletu w biletomacie. Okazało się, że Ostrawa rezygnuje dosyć szybko z biletów papierowych. Jak tam byłem można je było tylko dostać w sklepach i kioskach, więc z tego pomysłu zrezygnowałem (bariera językowa, łatwość pomyłki). Biletomaty istnieją dalej i można było w nich doładować za pomocą gotówki bądź karty kredytowej specjalne karty miejskie, które wydawane są w biurach obsługi klienta komunikacji miejskiej na niektórych pętlach. Tak więc została mi ostatnia opcja. Bilet kupuje się w pojeździe. Wystarczy swoją kartę kredytową przyłożyć do kasownika i po zobaczeniu zielonego napisu nasza karta zostaje symbolicznie skasowana, tzn zapisana w pamięci systemu. Zapytacie, a jak z kosztami. Każde skasowanie karty kredytowej blokuje należność za jeden przejazd normalny. Aby kupić bilet ulgowy lub inny należy przed przystawieniem karty wcisnąć odpowiedni typ biletu na dotykowym ekranie kasownika i dopiero przyłożyć kartę. Nie oznacza to jednak, że zabulimy ogromną sumę za każdy przejazd. System rejestruje naszą kartę w pamięci. Jeśli dzienna opłata za przejazdy komunikacją przekroczy sumę biletu dobowego (coś koło 15-16zł na nasze pieniądze), to ile byśmy nie jechali w ciągu pełnego dnia to nie zapłacimy więcej niż suma tego biletu dobowego. Dodatkowo każdy posiadacz karty ma możliwość zmniejszenia opłaty za krótkie, pojedyncze przejazdy. Nie pamiętam czy liczy się liczba przystanków czy czas, ale jeśli jechaliśmy krótko to przy wysiadaniu znowu przystawiamy kartę i pobierana opłata za przejazd jest niższa niż cena biletu jednorazowego. Według kartek przyklejonych do tradycyjnych kasowników papierowych, które napisane były w języku angielskim i czeskim, od 1 kwietnia 2020 roku kasowniki przestają jeść bilety pasażerów, czyli znikają tradycyjne bilety papierowe. Jak się najeździłem komunikacją miejską w Ostrawie to widziałem, że prawie każdy korzystał z karty kredytowej lub miejskiej (na doładowania). Każdy okręg w Czechach ma przydzielony unikalny nr strefy, dzięki czemu podróżowanie i zakup biletów jest łatwiejszy. Na ekranie z zapowiedzią przystanków obok nazwy samego przystanku pokazuje się też aktualna strefa. Ostrawa posiada dwie strefy, na której obowiązują bilety miejskie: 77-78. To traktowane jest jako jedna strefa. To prawdopodobnie dlatego, że samo miasto regionalnie znajduje się historycznie na granicy dwóch krain: Moraw i Śląska. Wracając jeszcze do trolejbusu ze zdjęcia to po przejechaniu 1km na najbliższej pętli podłącza się on automatycznie i zgrabnie do sieci trakcyjnej i kontynuuje tak dalszą drogę do głównego dworca kolejowego. Co jak co, ale w Polsce przynajmniej w Lublinie widziałem często jak kierowca wychodzi z kabiny by ręcznie podczepić się do sieci. A i nie powiem byłem zdziwiony, bo sprawdzałem w okolicy mojego noclegu przystanek i ulicę z perspektywy Google Street View i trochę zaskoczyła mnie obecność w tym miejscu linii trolejbusowej, ale wszystko się wyjaśniło. Linia 101: Radvanice Ludvíkova - Hlavní nádraží (Dworzec Główny).

kategoria: Trolejbusy operator: Dopravní podnik Ostrava miasto: Ostrava

data przesłania zdjęcia: 05:58 25-05-2020
miniaturka
Solaris Trollino 12MB 37
31.12.2019 Tychy, ul. Dworcowa - pętla Tychy Dworzec PKP. Kończę już serię zdjęć z tego miasta. Wracałem na dworzec kolejowy i próbowałem wcześniej znaleźć jakiś kantor, by wymienić pieniądze, ale mi się to nie udało. Dwa kantory w centrum były po prostu zamknięte. Co z tego, że był Sylwester, skoro to normalny dzień roboczy i nie było jeszcze nawet 14:00. Wracając do tematów transportowych Tychy mają całkiem dobrą sieć połączeń kolejowych. Co prawda główna stacja PKP znajduje się dalej od większych osiedli, po zachodniej stronie miasta, ale lokalna linia poprowadzona jest też przez duże osiedla. Tam na kilku stacjach po drodze zatrzymują się pociągi kolei metropolitarnej do Katowic. Część jedzie także dalej do Zawiercia i Sosnowca. Kursują mniej więcej co 30 minut. Nie trzeba więc za każdym razem jechać przez pół miasta do najbliższego dużego dworca. Sama stacja Tychy to parodia schludnej i nowoczesnej pętli autobusowo-trolejbusowej, która znajduje się przy dworcu. Trzy perony i każdy wygląda inaczej. Peron 1 z normalnym zadaszeniem i ławkami, drugi, gdzie zatrzymuje się spora część pociągów z zadaszeniem i ławkami oraz nową nawierzchnią z kostki brukowej i na samym końcu peron 3. Stary, bez ławek, zadaszenia. Tylko latarnie i tablica z rozkładem jazdy. Początkowo myślałem, że już od dawna nie wykorzystywany w ruchu pasażerskim, a tu nagle się okazało, że mój pociąg ma się przy nim zatrzymać. Przejście do hali dworcowej odbywa się podziemnym tunelem dla pieszych. Sam budynek dworca mały, ale spełnia swoją funkcję. Jest coś w rodzaju małego sklepu, toalety, kasy biletowe PKP Intercity oraz Kolei Śląskich. W małej poczekalni kilka ławek, rozkład jazdy i tablica wyświetlająca przyjazdy. W budynku mieści się też biuro straży miejskiej. Niestety, ale są też bezdomni. W powietrzu unosi się brzydki zapach. Bezdomni zajmują większość ławek dla pasażerów. Jest zimno, więc z terenu dworca nikt ich nie wygania. Mają nawet swój kącik, gdzie z wieszaka mogą sobie zabrać ciepłe ubrania. W poczekalni sielankowy klimat. Bezdomny prosi mnie bym popilnował mu na chwilę plecaka. On gdzieś znika za rogiem i nie widzę go kolejne 40 minut. Inny bezdomny prosi ludzi, by ci z pomocą tzw. łyżki pomogli mu założyć buta. Jego stopa jest opuchnięta. Później ten sam bezdomny kłóci się z babcią klozetową, która oskarżyła go, że wszedł bez płacenia oraz narobił bałaganu. Kobieta mówi z typowo ukraińskim akcentem. Bezdomny wyzywa ją, a kobieta idzie poskarżyć się do biura straży miejskiej. Żeby tego było mało słyszę bardzo niewyraźny komunikat w poczekalni dotyczący mojego pociągu. Miły kobiecy głos, ale bardzo cichy i dosłownie wyjęty z tego filmu Miś, gdzie pani od zapowiedzi na lotnisku je kluski przed nadaniem komunikatu. Ledwo co słyszę, że mój pociąg złapał minimum 55 minut opóźnienia. Kolejna godzina i okazało się, że pociąg nie spóźni się więcej. Po tym wcześniejszym komunikacie jedna z pasażerek rezygnuje z podróży i zostałem sam. Wychodzę niczym w mieście duchów na 3 peron dworca. Pociąg głośno podjeżdża na peron i wsiadam. Jak w jakimś horrorze o apokalipsie. W duchu cieszę się, że w końcu opuszczam to miasto. Nie chciałbym zostać tu dłużej. Na dworze jest już prawie 16:00 i zdążyło zrobić się ciemno. Linia A: Tychy Zajezdnia - Tychy Dworzec PKP.

kategoria: Trolejbusy operator: TLT Tychy miasto: Tychy

data przesłania zdjęcia: 22:12 03-02-2020
miniaturka
Solaris Trollino 12MB 26
31.12.2019 Tychy, ul. Harcerska. W mieście istnieje sporo skrzyżowań o ruchu okrężnym (rond). Jedno z nich widać z daleka na zdjęciu. Jak już wspomniałem pod innym zdjęciem miasto mnie nie oczarowało. Taka sypialnia z dużą ilością osiedli, bloków i trochę większych, dwupasmowych ulic. Każde miejsce wygląda tak samo i można się zgubić. Głównie jest to ulica i rondo, ulica i rondo i tak dalej. Tychy mają niecała 130 tysięcy mieszkańców, co czyni je 10 największym miastem w województwie śląskim oraz powierzchnię 81km2, co daję dopiero 15 miejsce. Linia trolejbusowa F: Tychy Szpital Wojewódzki - Tychy Szpital Wojewódzki (trasa okrężna).

kategoria: Trolejbusy operator: TLT Tychy miasto: Tychy

data przesłania zdjęcia: 21:49 03-02-2020
Poprzednie [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] [ 10 ] [ 11 ] następne
Strona główna/Newsy Galeria Filmy O galerii Mapa zdjęć i filmów Regulamin Linki Księga gości Kontakt Na stronie online: 92
Copyright SGT 2010 - 2016 Wykorzystanie zdjęć tylko za zgodą autorów

stat4u