Witaj na Starachowickiej Galerii Transportowej!
Szukaj zdjęć według miasta
miniaturka
Scania CN280UB 4x2 EB 10,9 003 TESIN
15.07.2024 Czeski Cieszyn, pętla pod dworcem kolejowym (Nadrazni). Po Czeskiej stronie kilka takich Scanii obsługuje komunikację miejską na bodajże 4 liniach. Dwie kursują regularnie od rana do wieczora co około 40-50 minut. Czeski Cieszyn jest mniejszy od polskiego i taka komunikacja powinna wystarczyć. Dwa autobusy zjeżdżają się o podobnej porze na pętlę końcową. Po drugiej stronie torów jest jeszcze dworzec autobusowy, gdzie czeski odpowiednik PKS pozwala dojechać do innych miejscowości. Co do stacji kolejowej to jest to w miarę spory budynek. Stacja pełni ważną rolę w transporcie towarów i pasażerów. Można stąd się łatwo dostać do Polski czy Słowacji. Do Polski klasyczne Motoraki zapewniają kilkanaście połączeń dziennie na trasie Cieszyn - Frydek-Mistek. Raz dziennie na stację zagląda też czeskie Pendolino jako pociąg ekpresowy relacji Praga - Koszyce. Jest też ogromna liczba połączeń regionalnych do Ostrawy. Od 2 do 4 pociągów co godzinę. Polska stacja może nie wygląda tak imponująco, ale po remoncie ma swój wspaniały klimat. Trzy krawędzie peronowe i dużo więcej zieleni wokół. Do tego stacja po polskiej stronie pełni też rolę dworca autobusowego czyli jakby węzła przesiadkowego.

kategoria: Autobusy operator: Arriva Morava a.s. - Ostrava miasto: Czeski Cieszyn

data przesłania zdjęcia: 09:49 24-07-2024
miniaturka
Škoda 65E1 151 012-2
29.01.???? Czeski Cieszyn - stacja kolejowa. Dwa miasta, które dzieli rzeka, dwa kraje i dwa różne światy jeśli chodzi o kolej. Z polskiego Cieszyna da się aktualnie dojechać co najwyżej do Czechowic-Dziedzic oraz czeskiego miasta Frydek Mistek. Za to z czeskiego Cieszyna można dojechać do Polski, Słowacji i Czech. Do takich miast jak Koszyce, Praga, Ostrawa, Ołomuniec. Na zdjęciu pociąg pośpieszny EC 141 Ostravan z Pragi do Żyliny. Pojechałem nim z kolegą do tego słowackiego miasta. Szkoda tylko, że nie dało się kupić w pociągu jakiś artykułów spożywczych za pomocą karty. Płatność tylko gotówką z euro lub czeskich koronach.

kategoria: Kolej operator: České dráhy a.s. miasto: Czeski Cieszyn

data przesłania zdjęcia: 22:37 31-03-2023
miniaturka
Vagónka M 152.0 814 187-1
29.01.???? Czeski Cieszyn. Typowy czeski Motorak po modernizacji. Te małe pociągi uratowały w Czechach wiele niezelektryfikowanych, lokalnych linii kolejowych. W Polsce w tym samym czasie trwałą coraz szybsza rzeź połączeń. Ich rola to dowozówka do większych stacji węzłowych, gdzie można przesiąść się do pociągów pośpiesznych. Połączenia są skomunikowane. Motoraki pojawiły się też w Polsce. Poza połączenia wydłużonymi do polskiego Cieszyna uruchamiany przez czeskiego przewoźnika, te krótkie pociągi jeżdżą też dla polskiego przewoźnika SKPL, który w wakacje uruchamia dodatkowe pociągi w rejonie Bieszczad. Muszę jeszcze wspomnieć o Cieszynie. Polska i czeska część miasta oddzielona jest rzeką. Przejście w czasie pandemii było okresowo pilnowane przez policję obu krajów. Od dawna już kontrole zniknęły. Polska i czeska część wyglądają podobnie. W Polsce aktualnie rynek jest w remoncie i miasto jest nieco bardziej zadbane. Za to czeska strona ma lepszy dostęp do komunikacji miejskiej i kolei. W niedziele oba miasta były opustoszałe. Pojedyncze zbłąkane dusze kręciły się po starszych częściach miasta. W Polsce z powodu niedzieli niehandlowej większość sklepów zamknięta. W Czechach mimo innego prawa otwarte były tylko nieliczne sklepy i restauracje. Byłem z kolegą w pizzerii i za pizzę i dwa naprawdę dobre, pól litrowe piwa czeskie zapłaciłem łącznie 60 zł. Ceny zbliżone do tych w Polsce. Może odrobinę drożej. W miastach blisko polskiej granicy da się płacić złotówkami. Jadąc dalej warto wymienić złotówki na korony czeskie. Nie wszędzie płatności kartą są dostępne.

kategoria: Kolej operator: České dráhy a.s. miasto: Czeski Cieszyn

data przesłania zdjęcia: 03:57 23-02-2023
miniaturka
Vagónka City Elefant 971 035-1
29.01.???? Czeski Cieszyn. Miejski słoń na ostatnich metrach przed końcem swojej podróży. To był chyba pociąg z Ostrawy. Czeskie koleje mają naprawdę rozwiniętą siatkę połączeń. Na głównych liniach śmigają różnego rodzaju pociągi elektryczne, a na mniej ważnych trasach pojawiają się głównie słynne motoraki. Czesi mają też namiastkę szybkiej kolei. Po kraju śmiga kilka sztuk pociągów Pendolino, starej generacji, ale za to po modernizacji i odświeżeniu wnętrza. Pociągi Pendolino można spotkać głównie na trasie Praga - Ostrawa, ale pojawiają się też na wydłużonych kursach do Karlowych War i słowackich Koszyc. W przeciwieństwie do polskiej stacji Cieszy, czeskie miasto po drugiej stronie rzeki posiada bardzo dużą liczę połączeń. Jest to jeden z głównych traktów kolejowych łączących Słowację (Koszyce) z Ostrawą i dalej na Pragę. Czeskie pociągi (motoraki) kilka razy dziennie przejeżdżają też przez most by dojechać do polskiej stacji. Niestety w drugą stronę to nie działa. Polskie pociągi kończą trasę po polskiej stronie. Warto jeszcze dodać, że cenowo dalej w Czechach przejazdy koleją są tańsze niż w Polsce. Nawet Pendolino nie kosztuje dużo i nie jest traktowane jako prestiżowe połączenie dla zagranicznych turystów.

kategoria: Kolej operator: České dráhy a.s. miasto: Czeski Cieszyn

data przesłania zdjęcia: 03:43 23-02-2023
[ 1 ]
Strona główna/Newsy Galeria Filmy O galerii Mapa zdjęć i filmów Regulamin Linki Księga gości Kontakt Na stronie online: 39
Copyright SGT 2010 - 2016 Wykorzystanie zdjęć tylko za zgodą autorów

stat4u