Witaj na Starachowickiej Galerii Transportowej!
Szukaj zdjęć według miasta
miniaturka
Tatra T3SUCS 7290
1.07.2023 Praga, Pod Bruskou. Linia 23: Královka - Zvonařka.

kategoria: Tramwaje operator: Dopravní podnik hlavního města Prahy miasto: Praga

data przesłania zdjęcia: 23:34 04-07-2023
miniaturka
Tatra K2 7000
1.07.2023 Praga, Pod Bruskou. Poza klasycznymi Tatrami T3, można było też spotkać ciekawy skład pod oznaczeniem Tatra K2. Jest to pojazd dwuczłonowy, więc nie są to dwa połączone wagony. Podobny tramwaj do polskiego Konstala 102Na. Linia 42: Dlabačov - Pohořelec.

kategoria: Tramwaje operator: Dopravní podnik hlavního města Prahy miasto: Praga

data przesłania zdjęcia: 23:30 04-07-2023
miniaturka
Škoda 15T Praha 9323
1.07.2023 Praga, Pod Bruskou. Każdy kto wybiera się do starej części Pragi powinien wiedzieć, że linii autobusowych tu jak lekarstwo. Autobusy w Pradze służą głównie jako dowozówka do metra z dalej oddalonych dzielnic od centrum. Współczesny tabor tramwajowy DP Praga to głównie wagony Tatra serii T1, T2, T3, T4, kańciaste składy Tatra KT8x oraz nowsze, niskopodłogowe tramwaje Skoda: 14T i 15T Praha. Praktycznie wszystko produkcji czeskiej. Jedyne składy tramwajowe, które można kojarzyć z polskich miast to Skoda 14T, która jeździ także we Wrocławiu jako bliźniaczy model pod oznaczeniem 16T. Linia 12: Sídliště Barrandov - Poliklinika Barrandov.

kategoria: Tramwaje operator: Dopravní podnik hlavního města Prahy miasto: Praga

data przesłania zdjęcia: 23:20 04-07-2023
miniaturka
Tatra T3R.P 8464
1.06.2023 Praga, Klárov. Jak widać linia 2 trzyma poziom. Tatry całkiem pięknie wpisują się w naprawdę zabytkowy klimat turystycznej części miasta. Linia 2: Nádraží Braník - Sídliště Petřiny.

kategoria: Tramwaje operator: Dopravní podnik hlavního města Prahy miasto: Praga

data przesłania zdjęcia: 22:43 04-07-2023
miniaturka
Tatra T3R.PLF 8258
1.07.2023 Praga, Klárov - przystanek tramwajowy Malostranská. Tutaj widzimy kolejny twór stworzony na podstawie Tatry T3. Ciekawe malowanie. Szyby sugerują, że ta Tatra posiada niską podłogę przy środkowych drzwiach z miejscem na wózek inwalidzki lub dziecięcy. Linia 2: Sídliště Petřiny - Nádraží Braník.

kategoria: Tramwaje operator: Dopravní podnik hlavního města Prahy miasto: Praga

data przesłania zdjęcia: 22:38 04-07-2023
miniaturka
Tatra T3M 8042
1.07.2023 Praga, skrzyżowanie Letenská, Mánesův most i Klárov. Klasyczna Tatra T3 to bardzo częsty widok w Pradze. Po mieście jeździ sporo nowoczesnych tramwajów marki Skoda, ale jednak Tatry w czerwonym malowaniu dominują w krajobrazie miasta. Szkoda, że Warszawa nie poszła podobną drogą i nie zostawiła w ruchu liniowym jakiś Konstali 13N. Tego rodzaju tramwaje wyjeżdżają wyłącznie z okazji jakiś świąt, Nocy Muzeów czy w ramach wakacyjnej linii turystycznej. Za to w Pradze śmigają sobie codziennie. Warto wspomnieć jeszcze o kosztach dojazdu do Pragi. Paliwo to zależy od samochodu, ale są też koszty stałe. Około 58 zł kosztuje obecnie winieta na płatne w Czechach autostrady, ważna przez 10 dni. Niestety nie ma wersji n.p 1 czy 3 dniowej. Trzeba kupić na te 10 dni, nawet z okazji jednodniowej wycieczki. Koszt parkingu w centrum na 5 godzin wyniósł około 50 zł. W dzielnicy Praga 1, w popularnych miejscach jest naprawdę drogo. Obiad w restauracji dla jednej osoby to już spokojnie 100-200 zł. Mała butelka wody to około 10-12 zł. Ceny są pod bogatych turystów z Europy Zachodniej i USA. Lepiej już sobie oddalić się nieco od centrum i tam kupić potrzebne rzeczy i jedzenie. Inaczej trzeba będzie mocno przepłacić za wszystko. W tej chwili dobowy bilet 24h na transport publiczny w Pradze kosztuje 23zł. W jego ramach można podróżować metrem, autobusami, tramwajami i kolejką linową po Pradze. W tańszych biletach 60-90 minutowych odpada możliwość przejazdu kolejką linową. Przyjeżdżając do Pragi autem jest jeszcze możliwość zostawić auto na parkingu P+R. Te w strefie 1 i 2 nie są jeszcze takie drogie, a parkingi daleko od centrum (strefa 0) według internetu są darmowe. Z tego rodzaju parkingów da się łatwo dostać do centrum tramwajami lub metrem. W Pradze jest aż 3 linie metra i każda kursuje co kilka minut. Widoczna Tatra przejechała dwie minuty wcześniej przez słynny tunel, z jednotorowym odcinkiem pod kamienicą w dzielnicy Malá Strana. Niestety, ale nie dotarłem w to miejsce, a szkoda. Tatra obsługuje retrolinię nr 23. Podobne składy można też spotkać na standardowych liniach tramwajowych n.p na 2. Linia 23: Zvonařka - Malovanka.

kategoria: Tramwaje operator: Dopravní podnik hlavního města Prahy miasto: Praga

data przesłania zdjęcia: 12:57 04-07-2023
miniaturka
Škoda 15T Praha 9232
1.07.2023 Praga-Malá Strana, Klárov - przystanek Malostranská. Po drugiej stronie mostu mamy przystanki tramwajowe, które zjeżdżają po łuku z pobliskiego wzgórza. Obok jest także stacja metra linii A, o tej samej nazwie co przystanki tramwajowe oraz dogodne wejście schodami w kierunku Zamku na Hradczanach. Linia 18: Nádraží Podbaba - Vozovna Pankrác.

kategoria: Tramwaje operator: Dopravní podnik hlavního města Prahy miasto: Praga

data przesłania zdjęcia: 12:40 04-07-2023
miniaturka
Ringhoffer Serie 1301-1580 1530
1.07.2023 Praga, Mánesův most (Most Mánesa). W Pradze spędziłem z rodziną jedynie 5 godzin. To miał być szybki, spontaniczny wyjazd, który odbył się tylko dlatego, że w Polsce tego dnia była brzydka pogoda, w Pradze miało być wtedy około 25 stopni Celsjusza i słonecznie. Wyjechaliśmy z Opola dopiero około 9:30. Po drodze przejechaliśmy przez miasta takie jak Otmuchów, Kłodzko czy Kudowa-Zdrój. W Kudowie nastąpił już wjazd do Czech i przejazd mniejszymi drogami przez ten kraj, by po około 30 minutach wjechać na Autostradę nr 11 i tak dotarliśmy do Pragi. Bez postojów sama jazda zajęła około 4 godzin. Do Pragi dotarliśmy dopiero około 14:30 i jakieś 30 minut szukaliśmy odpowiedniego parkingu. Niestety, ale Praga jak każde zabytkowe, popularne turystycznie miasto nie jest przyjazna dla aut. Można co prawda wjechać do centrum, ale znalezienie miejsca parkingowego to trudna sztuka. Większość miejsc parkingowych jest oznaczona niebieskimi liniami, co oznacza, że parkować mogą tu mieszkańcy i rezydenci, a turyści mogą to zrobić, ale maksymalnie na 3 godziny i płatnie. Ostatecznie udało się znaleźć dwa wolne miejsca przy Moście Manesa. W bardzo fajnym miejscu, przy wielu atrakcjach. 500m od słynnego mostu Karola. Były to miejsca płatne, bez ograniczeń dla turystów. Można spokojnie zostawić auto chyba nawet do 24h. W Czechach z płatnymi parkingami polecieli po całości. W niektórych miejscach parkingi płatne są codziennie od 8 do 6 rano. Niekiedy jest nieco lepiej. Codziennie od 6 do 24. Na zdjęciu chyba najbardziej znany motyw komunikacyjny w Pradze czyli tramwaj na moście i widok na Zamek na Hradczanach.

kategoria: Tramwaje operator: Dopravní podnik hlavního města Prahy miasto: Praga

data przesłania zdjęcia: 12:29 04-07-2023
miniaturka
Ringhoffer DSM 2210
1.07.2023 Praga, Mánesův most (Most Mánesa). Sobota i wakacje. Na ulice Pragi wyjechało naprawdę sporo zabytkowych tramwajów. Ten był prawdopodobnie najstarszym z nich. Ringhoffer DSM z 1930 roku (protoplasta późniejszych składów marki Tatra). Po lewej zabytkowy budynek Czeskiej Filharmonii. Widać, że Czesi są dumni ze swoich tramwajów. Obecnie 100% taboru DP Praga to składy produkcji czeskiej. Tramwaj ze zdjęcia prawdopodobnie obsługuje nieoznakowaną numerem linię tramwajową do Muzeum Transportu Publicznego.

kategoria: Tramwaje operator: Dopravní podnik hlavního města Prahy miasto: Praga

data przesłania zdjęcia: 01:29 04-07-2023
miniaturka
Iveco MAVE Funbus 6AK 1243
1.07.2023 Praga, skrzyżowanie namesti Jana Palacha, Kaprova, 17 listopadu i Krizovnicka. Zapraszam na krótką serię zdjęć z Pragi, gdzie głównym motywem będą starsze tramwaje, złapane w popularnych turystycznie miejscach. Po czeskiej stolicy kręci się bardzo dużo autobusów, którymi można zwiedzać miasto. Często są to jakieś piętrusy, ale tym razem trafiły się dwa ciekawe busy marki Iveco, z otwieranym dachem. W Pradze można spotkać wielu turystów z całego świata. Nawet Kraków nie może się równać tłumom jakie da się tutaj spotkać na rynku czy w rejonie mostu Karola. W dzielnicy Praga 1, czyli w starej części Pragi główne środki komunikacji miejskiej to tramwaje oraz metro. Autobusy w Pradze pełnią raczej głównie funkcję dowozowe do metra i tramwajów na obrzeżach miasta. Są jednak nieliczne wyjątki jak widoczny za Iveco SOR na linii 207. W tym rejonie można spotkać zaledwie 4 linie autobusowe. Resztę komunikacji zapewnia wiele linii tramwajowych.

kategoria: Autobusy operator: Martin Tour Prague Travel Agency miasto: Praga

data przesłania zdjęcia: 01:16 04-07-2023
Poprzednie [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] następne
Strona główna/Newsy Galeria Filmy O galerii Mapa zdjęć i filmów Regulamin Linki Księga gości Kontakt Na stronie online: 58
Copyright SGT 2010 - 2016 Wykorzystanie zdjęć tylko za zgodą autorów

stat4u