Witaj na Starachowickiej Galerii Transportowej!
Szukaj zdjęć według operatora
miniaturka
MAN Lions City G 477
23.09.2023 Opole, zajezdnia MZK przy ul. Luboszyckiej. Zbliżenie na zewnętrzne źródło zasilania i sprężonego powietrza. Ma to ułatwić rozruch, szczególnie w zimne dni i przyśpieszyć wyjazd na linie. Taki pojazd nie musi już stać te kilka minut z odpalonym silnikiem, by nabić powietrze.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 00:54 05-10-2023
miniaturka
MAN Lions City G 480
23.09.2023 opole, zajezdnia MZK przy ul. Luboszyckiej. Blisko głównej bramy zajezdni znajduje się kącik parkingowy dla pojazdów przegubowych. Obecnie na stanie przewoźnika jest 16 pojazdów tego typu. 15 z nich to wyprodukowane w Starachowicach Lions City G z 2018 roku. Ostatni, szesnasty przegub to używany Lions City G z 2006 roku, jeżdżący poprzednio w warszawskim oddziale Michalczewskiego. W 2022 roku w komorze silnika wybuchł pożar i od tego czasu autobus stoi na zajezdni i pozostaje niesprawny. Wozy wielkopojemne uzupełnia 5 sztuk długich MANów serii Lions City LL z 2015 roku. W dni robocze wielkopojemne wozy pojawiają się na wielu liniach sieci MZK. Głównie są to trasy nr 15, 17 (większość brygad), 8, 12, 5, 9, 13 (wybrane brygady). W soboty wyjeżdżają głównie tylko pojedyncze autobusy 15 metrowe. W niedziele nie jeżdżą wozy dłuższe niż 12m. Sporo brygad autobusowych obsługuje kilka linii dlatego też jeden przegub może się spokojnie przebierać codziennie w 2,3 różne trasy. Przeguby jak inne pojazdy MZK mają ukryte klapki z szybkozłączami na sprężone powietrze oraz zewnętrzne źródło zasilania. Za wozami znajduje się hala OC, gdzie kierowcy po zakończeniu obsługi linii (Zazwyczaj wieczorem lub w nocy) zostawiają swoje pojazdy. Na hali znajdują się dwie bramy wjazdowe ze stanowiskami liniowymi. Na początku możliwy jest wjazd na kanał w celu inspekcji i wykrycia usterki. Pośrodku można uzupełnić w pojeździe brakujące płynu. Po tym wszystkim następuje sprzątanie wozu, a następnie myjnia. Kierowcy, tzw. piloci zaprowadzają wozy na tankowanie, a na końcu ustawiają je na placu parkingowym.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 00:44 05-10-2023
miniaturka
Solaris Urbino 12 electric 801
23.09.2023 Opole, zajezdnia MZK przy ul. Luboszyckiej. Jeden z pięciu elektryków na stanie przewoźnika. Pojazdy te posiadają nr taborowe od 801 do 805 i obsługują w dni robocze kursy na linii 25. Wieczorami od poniedziałku do piątku oraz przez cały dzień w weekendy obsługują też wybrane brygady na linii 15. Aktualnie jedyna szybka ładowarka pantografowa znajduje się na końcowej pętli linii 25 na pętli Pruszkowska Politechnika. Bliskość końcowych pętli linii 15 (Winów Szkolna i Wójtowa Wieś) zapewnia też szybki dojazd na ładowanie także jako linia 15. Obecnie powstaje druga ładowarka pantografowa na pętli Pużaka. Niedługo powinny pojawić się kolejne Solarisy z drugiego zamówienia na eletryki. 6x 12 metrów oraz 2 przegubowce zasilą grupę linii nr 5, 9 i 13. To jeszcze nie koniec, bo we wrześniu podpisano konrakt na kolejne wozy od Solarisa, które do Opola dotrą w 2024 roku. Będzie to 9 wozów o długości 12 metrów na grupę linii nr 3 i 11. Łącznie więc Opole będzie posiadać 22 elekryki, w tym 2 przegubowe, na około 100 pojazdów w taborze.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 00:21 05-10-2023
miniaturka
Ikarus 280 401
23.09.2023 Opole, zajezdnia MZK przy ul. Luboszyckiej. Wnętrze 40 letniego Ikarusa. Podłoga w opończy ugina się pod ciężarem butów.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 01:15 04-10-2023
miniaturka
Ikarus 280 401
23.09.2023 Opole, zajezdnia MZK przy ul. Luboszyckiej. Podczas dnia otwartego zaprezentowano też kultowego Ikarusa 280 z manualną skrzynią biegów i harmonijkowymi drzwiami. Wycofany z ruchu liniowego w maju 2013 roku. Od tego czasu stoi na zajezdni MZK i czeka na remont, co będzie widać na kolejnych zdjęciach. Nie mam pojęcia nawet czy wóz o własnych siłach porusza się po bazie. Uczestniczy głównie w imprezach organizowanych na zajezdni jak dni otwarte czy pikniki rodzinne dla pracowników MZK. Jest to rocznik 1983!

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 01:11 04-10-2023
miniaturka
Solaris Urbino 12 567
23.09.2023 Opole, zajezdnia MZK przy ul. Luboszyckiej. Klasyczny Karton o długości 12m. MZK posiada 10 takich pojazdów zasilanych silnikiem Diesla, które wyprodukowano w 2020 roku. Z pespektywy kierowcy plusem są naprawdę zrywne silniki DAF-a, która zapewniają naprawdę dobre przyśpieszenie, zespolone ze skrzyniami Voith, które płynnie zmieniają biegi i nie gubią się w sterowaniu. Do tego Solarisy mają całkiem fajny dizajn zewnętrzny oraz dobrze fajnie wyglądającą przestrzeń pasażerską z powiększoną rzeźnią i miejscem na bodajże 2 lub 3 wózki dziecięce lub inwalidzkie. Na minus jak dla mnie denerwujący hamulec, totalnie bez energonomii. Aby poprawnoe hamować trzeba podnosić nogę bardzo wysoko niczym w starej ciężarówce. Nie za dobrze wygląda też widoczność z kabiny. Jakość użytych materiałów też pozostawia dużo do rzyczenia. Deska kabiny kierowcy jest bardzo plastikowa i na myśl przychodzi dziecięca zabawka. W dodatku kierowca otoczony jest morzem plastiku z każdej strony. W przeciwieństwie do MAN-a układ kierowniczy jest dużo bardziej sprawny i działa bardziej lekko, dzięki dobremu wspomaganiu. Trzeba się jednak trochę nakręcić kierownicą na rondach, co wymaga większej uwagi i koncentracji. Do tego Solarisy bardzo wychylają się na zakrętach. Kierowca ma wrażenie jakby pojazd miał się zaraz wywrócić na bok. Te pojazdy można lubić albo nie. Nie ma nic pośrodku.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 00:58 04-10-2023
miniaturka
MAN Lions City M 305
23.09.2023 Opole, zajezdnia MZK przy ul. Luboszyckiej. Dzień wcześniej, 22 września można było podróżować za darmo autobusami MZK, z powodu Dnia Bez Samochodu, a dzień później odbył się dzień otwarty na zajezdni. Z racji tego, że i tak musiałem pojawić się tego dnia w tym miejscu, by zawieźć zmiennikowi jego auto, wpadłem tutaj na te 15 minut porobić na szybko kilka zdjęć. Pierwsze co rzucało się w oczy to ten krótki MAN Lions City M uniesoiny na mobilnych podnośnikach. MZK posiada trzy takie midiki z 2019 roku, wyprodukowane w fabryce w Starachowicach. Od września jest dla nich przewidziane naprawdę dużo pracy. Zazwyczaj dwa pojawiają się na nowej linii nr 1 i kursują mniej więcej od rana do około 20:00. Po 21:30 do 4:00 rano można je spotkać na nowych liniach nocnych N1 i N2. Dodatkowo czasami trzecia sztuka kursuje w dni robocze na liniach dziennych takich jak 10, 21 czy 14. Są to obecnie najkrótsze wozy w taborze MZK Opole o długości 10,5 metra.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 00:40 04-10-2023
miniaturka
MAN Lions City 521
20.08.2023 Wnętrze Lions City z nr 521. W środku występująca chyba we wszystkich liniowych autobusach tapicerka ze wzorami. Kasowniki z Mielca obsługujące zakup biletu poprzez kartę miejską Opolka. Jest też w nich możliwość sprawdzenia salda konta i zakodowania kupionego przez internet biletu na karcie. Do tego biletomat Pixela z możliwością zapłaty kartą kredytową za bilet papierowy lub doładowania karty miejskiej. Od Pixela także bezdotykowy dozownik płynu dezynfekcyjnego. Ten MAN posiada standardową konfigurację siedzień z tzw. teatrem czyli siedzeniami bokiem do kierunku jazdy przy 3 drzwiach. W pojeździe na drzwiach wiszą kartki przypominające, że to pasażer otwiera je za pomocą ciepłego guzika. Dodatkowo występują klasyczne zapowiedzi przystankowe i głosowe komunikaty n.p o otwieraniu drzwi z charekterystycznym gongiem w stylu domowego dzwonka. Plakaty na szybach nie są klejone niechlujnie do szkła, tylko znajdują się w ramkach.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 22:43 02-10-2023
miniaturka
MAN Lions City 510
28.08.2023 Opole, pętla Czarnowąsy. Opole to udawany Śląsk, przynajmniej tak uważa jeden z emerytowanych górników z Zabrza, którego dwa miesiące temu zapytałem o opinię o tym mieście. A na Śląsku historia powstawania miast wiążę się z łączeniem się wsi i miasteczek i przyłączaniem ich do większych aglomeracji. W podobny sposób 3 tysięczna wieś stała się w 2017 roku częścią Opola, pomimo konsultacji z mieszkańcami, gdzie zagłosowało 60 procent uprawnionych, a aż 99 procent było przeciwko złączenia wsi z Opolem. W ostatnich 10 latach w podobny sposób Opole zyskało nowe tereny i około 10 tysięcy mieszkańców. Obecnie miasto zamieszkuje około 126 tys. osób, przy powierzchni 149 km2, co oznacza, że miasto jest sporo większe n.p od Kielc, Radomia, a także nieco większe niż Lublin. Taki układ miasta, gdzie poza wielkomiejskim śródmieściem i zabytkowym Stary Miastem, a także typowo blokowym os. Malinka czy Armii Krajowej (ZWM) każda dzielnica jest mocno oddalona od centrum. Te warunki utrudniają wprowadzenia tutaj sensownej komunikacji miejskiej. Linia 10 to istna machina zamieniająca mózgi w papkę. Ciężko wymienić jej wszystkie warianty, bo jest ich tyle, że zawierają mnóstwo liter alfabetu. W tej bardziej miejskiej części Opola linia zaczyna podstawową trasę od pętli Witosa, ale niektóre kursy ruszają także z pętli Drobiarska obok zakładów Animex. Żeby tego było mało część kursów rusza także z położonej formalnie poza granicami pętli Witosa Centrum Handlowe. Nazwa pętli wprowadza trochę zamieszania, bo sama końcówka znajduje się pod centrum handlowym Turawa Park, ale organizator unika używania nazw własnych prywatnych spółek. Prawidłowy adres centrum handlowego to Zawada ul. Dębowa 1. Aby tego było mało linia 10 to linia miejska i obowiązują stawki biletów jak w mieście. Do tego trzeba jeszcze dodać warianty kursów, które ruszają z Drobiarskiej w Opolu, ale zaliczają także wjazd do centrum handlowe Turawa Park. Po drugiej stronie miasta nie wygląda to inaczej. Mamy kursy, które są skrócone do pętli Wróblin, wjeżdzające kieszeniowo na pętle Wróblin (w kierunku Witosa i Czarnowąsów), a także kursy na podstawowej trasie do pętli Czarnowąsy, wydłużone do pętli Świerkle, a także Elektrowni oraz przez Elektrownię do Świerkli. Do tego jeden wariantowy kurs wieczorny przez ul. Kępską i Luboszycką jako wjazd kieszeniowy pod zajezdnię MZK przy ul. Działkowej. W weekendy dodatkowo występują też skrócone kursy z Witosa do Dworca Głównego. Można się pogubić, ale z czasem da radę to jakoś ogarnąć. Sami pasażerowie nie kryją zdziwienia i często pytają kierowców czy dodają do odpowiedniego miejsca. Linia 10 w dni robocze, w godzinach szczytu kursuje co ok. 15 minut, na głównej części trasy w centrum miasta. W pozostałe godziny i dni co ok. 30 minut. W szczycie sporo kursów jest opóźniona po 15-20 minut, przez co pasażerowie doznają dezorientacji, kiedy o godzinie przyjazdu kursu do Czarnowąsów przyjeżdża opóźniony kurs skrócony do Wróblina. Z drugiej strony kierowca na linii 10 się nie nudzi. Często każdy kurs jedzie inaczej i ma zupełnie różne przystanki początkowe i końcowe. Co autobusu to Lions City z 2012 roku. Dźwiękami przypomina mocno starachowickie Lwy z 2008 roku z głośnym wentylatorem chłodnicy. Dodatkowo kwadratowe lusterka bez szerokokątnego dołu, które jest fabryczne, ale wygląda jak żywcem wyjęte z jakiegoś starego Autosana.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 22:25 02-10-2023
miniaturka
MAN Lions City 526
24.08.2023 Opole, pętla Żytnia. Całkiem fajna i spokojna pętla położona w północnej części miasta. Aż ciężko uwierzyć, że za domami znajduje się ruchliwa obwodnica miasta. Pętla ma całkiem wąski wjazd boczną, ślepą uliczką, gdzie poza autobusem nie zmieści się nawet rower. Droga zakończona jest zawrotką, gdzie zawracają autobusy. Za placem znajduje się przystanek końcowy i jednocześnie początkowy. Obok ławka, mały skwerek z placem zabaw i widoczny na zdjęciu krzyż. Do pętli Żytnia docierają wydłużone kursy linii 5. Pozostałe skrócone do największej pętli w mieście czyli Pużaka. Z Żytniej wyjeżdża wyłącznie linia 5, która kursuje codziennie od około 5:00 do 21:00 co mniej więcej godzinę. Zawsze ostatni kurs 5 wracający w kierunku Żytniej skrócony jest o kilka przystanków, więc tutaj nie dociera. Pasażerów na tym odcinku za dużo nie ma. Prawie każdy ma samochód. Znowu trafiłem na MAN-a 526, ale to tylko przypadek. Nie mam ze zmiennikiem własnego wozu. Linia 5: Żytnia - Wrzoski.

kategoria: Autobusy operator: MZK Opole miasto: Opole

data przesłania zdjęcia: 17:24 02-10-2023
Poprzednie [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] [ 10 ] [ 11 ] [ 12 ] [ 13 ] następne
Strona główna/Newsy Galeria Filmy O galerii Mapa zdjęć i filmów Regulamin Linki Księga gości Kontakt Na stronie online: 74
Copyright SGT 2010 - 2016 Wykorzystanie zdjęć tylko za zgodą autorów

stat4u