MAN Lions City 526
17.08.2023 Opola, pętla Malina. Idziemy na drugi koniec trasy linii 14. Jest to też nieco zaniedbane osiedle domów jednorodzinnych. Pierwszego dnia samotnej jazdy trafiłem na deszczową pogodę. Pętla Malina ma spore plusy dla kierowcy. Dużo zieleni, cisza i spokój. Prawie nigdy nikt tu nie wysiada lub nie wsiada. Kierowca może spędzić przerwę sam. Mieszkańcy osiedla Malina nie mają już tak fajnie. Korzystając z komunikacji miejskiej mają do wyboru tylko linię 14, która kursuje w dni robocze do godziny ok. 18:00 co 30 min, w pozostałe godziny oraz w soboty, niedziele i święta wyłącznie co godzinę. Bardziej pełni funkcję linii socjalnej. Dowozi do centrum miasta czy dworca kolejowego. Jako jedyna kursuje praktycznie na całej długości najważniejszej ulicy w mieście czyli Ozimskiej. Pozostałe linie jadące tą ulicą zazwyczaj skręcają nieco w bok by obsłużyć większe osiedla mieszkalne lub centrum przesiadkowe Opole Wschodnie. Poza centrum linia 14 nie odwiedza jednak zbyt ważnych rejonów miasta, stąd ciężko na niej o tłok (za wyjątkiem kursów w okresie szczytu komunikacyjnego). Obecnie obsługa to autobusy spalinowe, 12 metrowe. Właściwie jedyny minus dla kierowcy to przejazd dziurawymi ulicami miasta jak Wschodnia czy Teligi. Na ul. Walecki dodatkowa atrakcja dla pasażerów. Przejazd ulicą wyłożoną płytami betonowymi, gdzie jadąc 20km/h całkiem mocno łupie w zawieszeniu. Co do autobusu to całkiem fajny pojazd. Ogólnie seria opolska Lions City z okolic 2012-2013 (numery chyba od 511 do 529) to naprawdę porządne wozy. Mają już ponad 10 lat. Nieco widać ten upływ czasu w kabinie, ale mechanicznie są całkiem dobre i dobrze zmontowane w fabryce w Sadach. Nie jest tajemnicą, że ze wszystkich pojadów MZK jakimi jeździłem (Solaris Urbino 12 2020, Solaris Urbino 12 electric 2022, MAN Lions City 2011-2013, Lions City 2018-2019) tymi jeździło mi się najlepiej. Może tylko elektryki mają jakieś podejście.
kategoria:
Autobusy operator:
MZK Opole miasto:
Opole
data przesłania zdjęcia:
16:57 02-10-2023