Witaj na Starachowickiej Galerii Transportowej!
Szukaj zdjęć według rejestracji
miniaturka
MAN Lions City 12C Efficient Hybrid HB 061068
3.10.2022 Starachowice, parking pod stadionem miejskim przy ul. Szkolnej. Z racji zamiany autobusów musiałem nowy pojazd odebrać wcześniej niż w porze wyjazdu, więc powstał problem gdzie go postawić na te kilka godzin. Wbrew pozorom nie ma u nas w Starachowicach zbyt wielu miejsc na miejsce postojowe dla tego typu pojazdów. Parking przy targowicy ma ograniczenie tonażowe. Właściwie tylko tutaj jest szansa zaparkować autobus na dłużej. O ile nie stoją jakieś ciężarówki.

kategoria: Autobusy operator: Ostprignitz-Ruppiner Personennahverkehrsgesellsh miasto: Starachowice

data przesłania zdjęcia: 03:39 16-01-2023
miniaturka
MAN Lions City 12C Efficient Hybrid HB 061068
3.10.2022 Wnętrze MAN-a dla przewoźnika z Niemiec. Podobnie jak pulpit wszystko bardzo standardowe. Obicie foteli to jakiś wzór jaki dostają klienci nie zdecydowani na własne logo czy inne obrazki.

kategoria: Autobusy operator: Ostprignitz-Ruppiner Personennahverkehrsgesellsh miasto: Starachowice

data przesłania zdjęcia: 03:34 16-01-2023
miniaturka
MAN Lions City 12C Efficient Hybrid HB 061068
3.10.2022 Pulpit niemieckiego Lions City. Standardowy standard. Odpalanie z kluczyka i brak kilku gadżetów przy szybie lub słupkach. Na Phototrans jest całkiem spora baza pojazdów przewoźnika. Nie ma co prawda zdjęć, ale obecnie wpisane są same Mercedesy. Czyżby przewoźnik zmienił swoją politykę zakupu taboru jednej marki?

kategoria: Autobusy operator: Ostprignitz-Ruppiner Personennahverkehrsgesellsh miasto: Starachowice

data przesłania zdjęcia: 03:29 16-01-2023
miniaturka
MAN Lions City 12C Efficient Hybrid HB 061068
3.10.2022 Starachowice, pętla Bugaj. MAN dla przewoźnika o tak długiej nazwie, że nie zmieściła się w maksymalnej ilości znaków, więc jest skrócona. Biuro przewoźnika znajduje się około 70 km na północny zachód od Berlina. Autobus dostarczyłem do centrum serwisowego MAN Bus w berlińskiej dzielnicy Spandau. Jadąc tam trafiłem na korek w Świecku na granicy z Niemcami, na A2. Przez to zamiast 8h do Berlina jechałem prawie 4h dłużej. Zamieniłem się z kolegą na ten kurs. Pierwotnie miałem jechać przegubem do Bremy.

kategoria: Autobusy operator: Ostprignitz-Ruppiner Personennahverkehrsgesellsh miasto: Starachowice

data przesłania zdjęcia: 03:25 16-01-2023
miniaturka
Solaris Urbino 12 CNG HB 061068
15.09.2022 Gdzieś na zadupiu na Litwie lub na Łotwie. Nie spodziewałem się, że Litwa będzie wyglądać tak depresyjnie. Puste wioski, bez żywej duszy, wielkie połacie lasów i pól (prostych jak blat stołu) i wszystko szaro-bure niczym Polska w latach 80-tych. Jedynie trąbiące na nas tiry trochę urozmaicały nudną jazdę (nie podobała im się nasza prędkość maksymalna 70km/h przez blokadę). Co do różnicy w prowadzeniu Solarisa i MAN-a to takie występują. Solaris mimo, że ten egzemplarz miał nawet całkiem fajną deskę (czasami trafiają się wersje typu bieda i plastik) to jednak odstaje od produktu niemieckiego. Plastiki na desce wydają się gorszej jakości. Na plus lepszy układ kierowniczy. Solaris lepiej radzi sobie także z drogami gorszej jakości pełnej kolein i ogólnie lepiej trzyma się drogi. Ten egzemplarz miał też fajne lewe, boczne lusterko na wysokości wzroku kierowcy, a nie na wysięgniku na górze, co ułatwiało wyjeżdżanie z zatok, parkingu, wyprzedzanie itp. Najbardziej w Solarisie nie przypadł mi do gustu system hamowania. Pedał hamulca w starym układzie zamontowany do dołu podłogi jak w starej ciężarówce. Do hamowania trzeba dobrze ułożyć nogę. Inaczej potrzeba dużo siły by choć trochę zwolnić. W autobusie MAN hamulce są jak w osobówce. Pedał jest zamontowany od góry i hamuje się z niewielkim oporem wciskając pedał delikatnie nogą. Plusem autobusu MAN jest też unifikacja części z ciężarówkami tej samej marki. Kto jeździł ciągnikiem MAN nowej generacji ten poradzi sobie z obsługą deski rozdzielczej nowego Lions City. W tym autobusie Solaris miałem mały problem z otwarciem przedniej pokrywy od złącza do tankowania gazu. Nie chciała się otworzyć, a po podważeniu był potem problem by ją zamknąć. Nie zamknięcie poprawne klapki powoduje blokadę uruchomienia silnika, więc przez głupi problem można utknąć na dobre. Solaris ma obecnie ofertę dopasowano pod klienta. Jaką deskę sobie wybierze zależy od niego. Dochodzi więc do sytuacji, że jeden autobus jest dobrze wyposażony, a inny to zwykła biedna wersja.

kategoria: Autobusy operator: Tallinna Linnatranspordi AS TLT Tallinn miasto: Ryga (Riga)

data przesłania zdjęcia: 20:14 12-01-2023
miniaturka
Solaris Urbino 12 CNG HB 061068
15.09.2022 Ryga, stacja paliw VIRSI przy ul. Lubanas Iela. Solowy, gazowy Solaris Urbino 12 CNG dla TLT Tallin. Pojazd wyjechał z fabryki Solarisa 14.09.22 około 16:00 i dotarł do nowego właściciela 15.09.22 o 22:00. Po drodze tankowanie CNG w Poznaniu, Warszawie i Rydze. Udało się bez większych problemów pokonać całkiem długi odcinek bez tankowania, między Warszawą, a Rygą (ponad 650 km) i zostało jeszcze trochę gazu na zapas. Potem krótkie tankowanie by wystarczyło na dotarcie do stolicy Estonii. Jechałem z kierowcą co prowadził wersję przegubową tego samego modelu Urbino CNG. Trochę to źle zaplanowaliśmy. Przez wstanie rano i dojazd do Poznania byłem już zmęczony w Warszawie i przy tankowaniu starałem się na jakiś czas zasnąć w kabinie. Dopiero krótki sen odbyłem około 6:00 rano następnego dnia na parkingu między Ełkiem i Suwałkami. Szybka pobudka, śniadanie na stacji paliw i przez Litwę i Łotwę dojechaliśmy do Estonii i dalej wzdłuż morza (z ładnymi widokami) dotarliśmy do Tallina. Tam nocowanie w mojej solówce. Przegub został zabrany na zajezdnię, a my spaliśmy w busie na parkingu przed biurem zajezdni. Rano zostałem sam i już ledwo żywy około 8:30 wjechałem z trudem na zajezdnię. Czekałem na odbiór autobusów przez przedstawicieli przewoźnika. Po 1,5h dostałem na potwierdzenie papiery i byłem wolny. Jakiś cudem nabrałem sił i nawet miałem te 3h do lotu samolotem. Wykorzystałem to na szybkie zwiedzanie miasta. Przez Helsinki dotarłem do Warszawy i koło 23:00 zameldowałem się w domu. To był najtrudniejszy kurs. Nie bez przyczyny za swoje dwa najtrudniejsze wyjazdy uważam przejazdy autobusami gazowymi. Każdego kto bym zapytał też nienawidzi dostarczać autobusy gazowe. Za mało stacji, długie tankowania. Jedyny plus to zasięg gazu po tankowaniu do pełna. Spokojnie da rade przejechać 700, a w porywach nawet 800-900 km.

kategoria: Autobusy operator: Tallinna Linnatranspordi AS TLT Tallinn miasto: Ryga (Riga)

data przesłania zdjęcia: 20:01 12-01-2023
miniaturka
MAN LEÜ360 Lion`s Intercity LE 13 HB 061068
27.09.2022 Gdzieś w Czechach, na parkingu autostradowym między Ostrawą i Ołomuńcem. Czeska policja jest widoczna na autostradach. Sam miałem kontrolę na wyjeździe z parkingu. Policjant jako tako mówił po polsku, a to duży plus. Widząc niemieckie rejestracje zaczął na początku gadać do mnie w tym języku. Potem już na prawie każdym czeskim parkingu widziałem policję. Wyganiała pojazdy ciężarowe, które parkowały w niedozwolonych miejscach. W Tychach miałem też małą sesję zdjęciową. Link do zdjęcia: http://phototrans.pl/14,1164222,0,MAN_LE__360_Lion_s_Intercity_LE_13_KM499.html

kategoria: Autobusy operator: MPK Kraków miasto: Ostrava

data przesłania zdjęcia: 23:30 01-01-2023
miniaturka
MAN LEÜ360 Lion`s Intercity LE 13 HB 061068
27.09.2022 Gdzieś na parkingu, na autostradzie w Czechach - między Ostrawą, a Ołomuńcem. Druga sztuka jaką wiozłem z Włoch do Polski. Zjechałem na stację, by zrobić sobie zakupy czeskiego piwa i Kofoli. Drugi mój przejazd był taki, że wiozłem białą solówkę z MAN Starachowice do Pilsting w Bawarii, a potem samolotem z Monachium, z przesiadką w Rzymie dostałem się do Triestu. O 1:00 w nocy odebrałem krakowskiego MAN-a i już byłem na tyle zmęczony, że o 4:00 zjechałem na parking pod Lublaną w Słowenii i na tylnym siedzeniu tego MAN-a przespałem do 7:00. Zbudziłem się chyba tylko dlatego, że było okropnie zimno. Jechałem dalej już w miarę wyspany do Tych. Byłem tam o 19:00 i koło 20:00 wyjechałem do Krakowa, gdzie zameldowałem się jakoś koło 21:00. Hotel w Krakowie i popołudniu wyspany wróciłem pociągiem do domu. O 12:00 odebrałem jeszcze zaległe dokumenty z serwisu. Swoje i kolegów. Serwis MAN naprawdę w porządku. Ochroniarz bardzo miły, a pracownik serwisu wyszedł, by pomóc mi zaparkować tyłem. Na minus mój telefon, który na obu kartach (w sieci Play i T-Mobile) miał wywalone i przez całe Czechy nie miałem nie tylko internetu, ale także zasięgu sieci GSM. Jazda wyłącznie patrząc na oznakowanie. Na szczęście kraj mały, to i łatwo się jeździ. Potem jeszcze miałem podobny problem na lotnisku w Amsterdamie, gdzie zadzwonienie do kogoś spowodowało zawieszenie się całego telefonu. Internet działał, ale w kratkę.

kategoria: Autobusy operator: MPK Kraków miasto: Ostrava

data przesłania zdjęcia: 23:24 01-01-2023
miniaturka
MAN LEÜ360 Lion`s Intercity LE 13 HB 061068
23.09.2022 Modlnica pod Krakowem - serwis MAN. Autobusy w ilości kilku sztuk dotarły na miejsce dostawy. Trzeba było jednak zmienić parking, bo nowe MAN-y nie posiadają możliwości unieść pojazdu na poduszkach. Tam gdzie nas chciano wysłać było zbyt duże nachylenie, by nie zawadzić podwoziem o kostkę.

kategoria: Autobusy operator: MPK Kraków miasto: Kraków

data przesłania zdjęcia: 19:45 01-01-2023
miniaturka
MAN LEÜ360 Lion`s Intercity LE 13 HB 061068
23.09.2022 Miejsce pracy kierowcy w nowych Intercity dla MPK Kraków.

kategoria: Autobusy operator: MPK Kraków miasto: Tychy

data przesłania zdjęcia: 19:41 01-01-2023
[ 1 ] [ 2 ] następne
Strona główna/Newsy Galeria Filmy O galerii Mapa zdjęć i filmów Regulamin Linki Księga gości Kontakt Na stronie online: 61
Copyright SGT 2010 - 2016 Wykorzystanie zdjęć tylko za zgodą autorów

stat4u