Witaj na Starachowickiej Galerii Transportowej!
Szukaj zdjęć według rejestracji
miniaturka
MAN Lions City 18C EfficientHybrid HB 06352
10.10.2022 Drezno, serwis MAN. I sekcja B. Bez wodotrysków. Nie ma udawanych paneli drewnopodobnych na podłodze. Nie ma dodatkowej okleiny paneli dachowych. Poręcze pod kolor lakieru, a reszta standard.

kategoria: Autobusy operator: DVB Dresden miasto: Drezno

data przesłania zdjęcia: 04:22 09-04-2023
miniaturka
MAN Lions City 18C EfficientHybrid HB 06352
10.10.2022 Drezno, serwis MAN. Sekcja A przeguba. Fotele z logo przewoźnika kojarzą mi się z pięknymi latami 90-tymi. Tutaj to jak widać przetrwało. W tle widać jakieś inne wozy, które akurat stały na serwisie. Jak tylko jakaś awaria zaskoczy mechaników lokalnych przewoźników, to takie wozy często trafiają do wyspecjalizowanego serwisu danego producenta, stąd n.p w Niemczech w serwisie MAN można spotkać często starsze Lions City. Niemcy preferują przeguby z trzema parami drzwi. Pierwsze do wsiadania. Kierowca sprawdza bilet. Pozostałe do wysiadania. Warto wspomnieć jeszcze, że tutaj nie śpieszą się z wprowadzeniem wozów do ruchu. Pojazdy z tej serii dotarły do serwisu w październiku, a dopiero w styczniu 2023 roku pierwsze z nich wyjechały liniowo.

kategoria: Autobusy operator: DVB Dresden miasto: Drezno

data przesłania zdjęcia: 04:18 09-04-2023
miniaturka
MAN Lions City 18C EfficientHybrid HB 06352
10.10.2022 Drezno, serwis firmy MAN w dzielnicy Prohlis. Deska rozdzielcza drezdeńskiego MAN-a. Stacyjka przeniesiona na boczny panel. Obok mikrofonu pastylka do rozpoznająca niektóre znaki drogowe i ograniczenia prędkości, a także wykrywająca pojazdy przed nami. Nie było czasu na zdjęcia. Mimo, że była dopiero 7:30 to dojechałem jako ostatni z około 7 kierowców. Szybko spakowałem rzeczy, zdjąłem blachy, wziąłem jeszcze darmową kawę z automatu, z poczekalni dla kierowców. Oddałem dokumenty i wsiadłem do firmowego busa, który zawiózł kierowców z powrotem do Starachowic. Serwis MAN położony jest blisko zjazdu z autostrady. Trzeba objechać nią miasto od północy i zachodu, by od południa zjechać na węzeł i ledwo kilka km przejechać przez miasto. Z tego powodu właściwie byłem w Dreźnie, ale miasta za bardzo nie zobaczyłem. Urok autostradowych obwodnic w wielu niemieckich miastach.

kategoria: Autobusy operator: DVB Dresden miasto: Drezno

data przesłania zdjęcia: 04:07 09-04-2023
miniaturka
MAN Lions City 18C EfficientHybrid HB 06352
9.10.2022 Sulejów, stacja paliw Circle K. Przegub dla Drezna. Pierwszy raz za kierownicą tak długiego pojazdu jeśli chodzi o drogi publiczne. Dosyć często odwiedzałem tę stację. Mają tutaj dystrybutor od AdBlue, którego poziom należy pilnować tak jak paliwa. Kiedy zabraknie tego płynu do oczyszczania spalin to autobus dalej nie pojedzie. Poza tym często przy okazji na tej stacji kupowałem sobie coś do picia oraz hot doga. Później jednak nie zajeżdżałem tutaj, tylko tankowałem AdBlue na innej stacji 30 km bliżej Kielc, gdzie nie było problemów z wyjazdem. W wypadku tej stacji wyjazd na drogę znajduje się za parkingiem dla tirów. Tiry oczywiście zaparkowane tak, że przeciskanie się na centymetry przegubem nie należy do przyjemności. Co do rodzaju paliwa zasilającego autobus to nie ma to jak olej napędowy. Tankuje paliwo i Adblue w ciągu 4-5 minut i mogę jechać dalej. Gaz CNG ma fajny zasięg, ale tankowanie 30-60 minut na szybkim dystrybutorze do pełna to porażka i ledwo 20-kilka stacji w całej Polsce. Elektryki to znowu nieduży zasięg. 200-300km to maks poza miastem, a w mieście ze 150, a jak z klimą lub ogrzewaniem to spadnie do 100. Ładowanie na wolnej ładowarce trwa dobre 5-6 godzin i do 80%. Wracając do tematu przeguba to specyficznie buja nim jak na łodzi. Ciężki silnik znajdujący się na końcu członu B sprawia, że tylna część autobusu pcha przód do góry i w dół przy odpowiedniej prędkości. Za to plusem jest cisza w kabinie. Nawet uruchamiając wóz dosłownie bardzo słabo czuć wibracje rozruchowe. Gdyby nie obrotomierz to nie można by nie poznać, że silnik uruchomił się. Oczywiście wozy nie są dostosowane do autostradowych prędkości 80-90km/h. Na tyle ustawione mają zazwyczaj tzw. kagańce. Przy takich prędkościach szumiący wiatr powoduje sporo hałasu w czasie jazdy.

kategoria: Autobusy operator: DVB Dresden miasto: Piotrków Trybunalski

data przesłania zdjęcia: 03:48 09-04-2023
miniaturka
MAN Lions City 18C EfficientHybrid HB 06352
28.10.2022 Starachowice, pętla Bugaj. Magdeburger za dnia i ulubione miejsce do zdjęć pokazowych.

kategoria: Autobusy operator: MVB Magdeburger Verkehrsbetriebe GmbH miasto: Starachowice

data przesłania zdjęcia: 15:53 20-12-2022
miniaturka
MAN Lions City 18C EfficientHybrid HB 06352
28.10.2022 MOP Walewice na austostradzie A2. Przegubowy MAN w drodze do serwisu w Niemczech. Nie jedzie jednak do właściciela w Magdeburgu, a ominie to miasto i trafi do serwisu MAN w Laatzen od Hanowerem, gdzie przejdzie odbiór i zostanie uzbrojony w pozostałe rzeczy. Co można powiedzieć o tym wozie? Ma standardowe wyposażenie i uruchamiany jest na guzik. Do tego centralka z komputerem organizatora transportu, która może przesyłać do kierowcy wiadomości od dyspozytora. To jednak jeszcze nie działało, bo wóz nie jest jeszcze skończony.

kategoria: Autobusy operator: MVB Magdeburger Verkehrsbetriebe GmbH miasto: Poznań

data przesłania zdjęcia: 15:40 20-12-2022
miniaturka
Solaris Urbino 9 LE electric HB 06352
8.11.2022 Pulpit elektrycznego, 9 metrowego malucha. Nieco plastikowy, ale daje radę. Pojazd śmiga z maksymalną prędkością 70km/h. Widział bym takie autobusy w Starachowicach.

kategoria: Autobusy operator: UM Grodzisk Mazowiecki miasto: Poznań

data przesłania zdjęcia: 02:53 19-12-2022
miniaturka
Solaris Urbino 9 LE electric HB 06352
8.11.2022 Bolechowo (DW196), ul. Poznańska. Nocleg pod Bolechowem w niewielkim hotelu i po 8 zjawiłem się w fabryce Solarisa po odbiór elektryka. Liczyłem, że się uda szybko wyjechać na miasto, ale na miejscu okazało się, że klient ogląda jeszcze swój autobus i musiałem zaczekać te 30 minut. Potem szybka lekcja uruchamiania tego elektryka i dopiero wyjazd z fabryki. Zaczęło się od zrobienia 200km z Bolechowa do Kutna przez Poznań. To był pierwszy etap trasy. Oczywiście nie mogłem się zdecydować, którędy jechać i Google Maps ostatecznie poprowadził mnie do A2 jakimiś poznańskimi zadupiami. Przez wąską drogę z płyt betonowych, wzdłuż torów kolejowych. Aż mi ciśnienie wzrosło. Myślałem, że nawigacja robi sobie jaja, ale faktycznie była to najszybsza trasa w rejon węzła na A2. Drogą o maksymalnym tonażu 10t. Potem przez A2 była to typowa nudna jazda i ostatnie 30km drogami krajowymi na zajezdnię MZK Kutno. Tam przez 1.5 godziny ładowanie autobusu do poziomu baterii 65%. Dalsza droga 100km do Grodziska Maz. przez DK92 do Łowicza i dalej DK70 do A2. Kilka minut stania w korku i po 18 byłem w Grodzisku. Szybkie odebranie autobusu przez klienta połączone z podłączeniem Solarisa do ładowarki. Pojazd był wadliwie oznaczony kartką A4, że przeznaczony jest dla Żyrardowa, podczas gdy wozy dla Żyrardowa były już dostarczone wcześniej. Aby Solaris dotarł do Grodziska musiał przejechać 300km. Ani razu poziom baterii nie spadł poniżej 30%. Jest to jeden z pierwszych autobusów modelu Urbino 9 LE electric w Polsce. Wcześniej dostarczono te małe pojazdy tylko do Cieszyna. W ramach wspólnego projektu trzech miast Pruszkowa, Grodziska Mazowieckiego i Żyrardowa wszystkie te miejscowości otrzymały dofinansowanie na zakup po 2 takich elektryków. Jeździ się tym naprawdę przyjemnie, prawie jak osobówką.

kategoria: Autobusy operator: UM Grodzisk Mazowiecki miasto: Poznań

data przesłania zdjęcia: 02:49 19-12-2022
[ 1 ]
Strona główna/Newsy Galeria Filmy O galerii Mapa zdjęć i filmów Regulamin Linki Księga gości Kontakt Na stronie online: 77
Copyright SGT 2010 - 2016 Wykorzystanie zdjęć tylko za zgodą autorów

stat4u