2024-11-28 22:34 (wczoraj) (zdjęcia) Voltanger dodał nowe zdjęcie 7949.

2024-11-28 22:28 (wczoraj) (zdjęcia) Voltanger dodał nowe zdjęcie 7948.

2024-11-28 22:24 (wczoraj) (lista) Voltanger dodał nowy pojazd Lohner E2 do listy.

2024-11-28 00:51 (wczoraj) (zdjęcia) Voltanger dodał nowe zdjęcie 7947.

2024-11-28 00:49 (wczoraj) (lista) Voltanger dodał nowy pojazd Siemens ULF B1 do listy.

2024-11-28 00:42 (wczoraj) (zdjęcia) Voltanger dodał nowe zdjęcie 7946.

2024-11-28 00:39 (wczoraj) (lista) Voltanger dodał nowego operatora ÖBB Österreich do listy.

2024-11-28 00:38 (wczoraj) (lista) Voltanger dodał nowy pojazd Siemens Desiro ML do listy.

Zobacz wszystkie powiadomienia
Zapraszam do wypełnienia ankiety związanej ze zbliżającymi się 10 urodzinami strony.
Niepewny los autobusów Jelcz 120M
Dodano: 2017-07-19 02:26
Autor: Voltanger


Miejski Zakład Komunikacyjny Sp. z o.o. w Starachowicach po lipcowych likwidacjach linii podmiejskich rozpoczął dosyć szybki proces pozbycia się najstarszych autobusów w swoim taborze, czyli Jelczy 120M z 1996 roku. Dzięki zmianom w rozkładzie i zawieszeniach linii podmiejskich, które nastąpiły 1 lipca przewoźnik zmniejszył ilość pojazdów potrzebnych do obsługi linii o trzy wozy. W nowym rozkładzie jazdy nie ma już linii A, na której kursowały dwa autobusy oraz wariantu linii 5 do Stykowa, na której jeździł jeden pojazd. Dla MZK był to dobry moment by rozpocząć wycofywanie autobusów Jelcz 120M. Pojazdy te mają już nie za dobrą opinię. Często się psują i są drogie w eksploatacji. Dodatkowo część z nich jest już w bardzo złym stanie technicznym.

Od kasacji pojedynczej sztuki parę lat temu MZK eksploatował do wiosny tego roku 13 autobusów Jelcz 120M. Wszystkie od nowości jeździły u miejskiego przewoźnika. Do Starachowic trafiły z fabryki w Jelczu-Laskowicach w 1996 roku i docierały partiami po kilka sztuk. MZK zaczął pozbywać się tych autobusów od 2017 roku. W styczniu drugi już Jelcz 120M z numerem taborowym 31 został częściowo rozebrany, a w czerwcu sprzedany firmie złomującej pojazdy z okolic Iłży. W kolejce do kasacji oczekuje obecnie Jelcz z numerem 21, który też jest już częściowo zdekompletowany.

To jednak nie koniec złych wieści. W lipcu zaraz po tym jak MZK zawiesił prawie całą komunikację podmiejską przewoźnik opublikował na swojej stronie internetowej ogłoszenie o sprzedaży kilku swoich Jelczy 120M. Pojawiają się obecnie nieoficjalne informacje, że zgłosiła się chętna osoba, która kupiła cztery sztuki tych autobusów (numery 22, 25, 26, 27). Pojazdy mają jeszcze w tym tygodniu trafić do nowego nabywcy. Obecnie oczekują one na zajezdni MZK na transport w nowe miejsce. W bazie pojazdów serwisu phototrans.pl pojawiła się też informacja, że Jelcz z numerem 28 został sprzedany firmie Idea Bus ze Skarżyska Kościelnego. Nie to dokładnie wyjaśniony. Ten autobus dalej jeździ na liniach MZK. 18 lipca wykonywał on kursy na linii 1. Starachowicki przewoźnik miał plany sprzedaży lub wynajmu jednego pełnowymiarowego autobusu przewoźnikowi, który miał wykonywać kursy na trasie Starachowice - Skarżysko-Kamienna, by zastąpić zlikwidowaną linię A i umożliwić dojazd mieszkańcom okolicy do dwóch miast.

Tym samym w najgorszym razie w taborze MZK pozostanie 6 autobusów Jelcz 120M o numerach 20, 23, 29, 30, 33, 34. Najbardziej pewny jest los pojazdu z numerem 29, który zimą tego roku przeszedł naprawę główną i obecnie znajduje się w najlepszym stanie ze wszystkich egzemplarzy. Wizualnie dobrze prezentuje się jeszcze autobus z numerem 33. Sprzedaż lub kasacja pozostałych Jelczy wydaje się nierealna. Przewoźnik od dłuższego czasu ma problemy finansowe. Po sprzedaży czterech ezglemplarzy Jelczy i kasacji kilku pozostałych może wystąpić problem z brakiem pojazdów do obsługi linii. W przypadku awarii kilku autobusów może dojść do sytuacji, że zabraknie sprawnych wozów do wyjazdu na trasy. Nie zanosi się też na kupno używanych autobusów, przynajmniej w tym roku.

Podsumowując eksploatacja Jelczy 120M w Starachowicach powoli dobiega końca. MZK dosyć szybko wycofał z eksploatacji ponad połowę tych pojazdów w ciągu zaledwie kilku miesięcy. Na pewno poprawi się przez to jakość przewozów pasażerskich, lecz może też wystąpić problem braku dostępnego taboru. Temat sprzedaży będzie jeszcze ponownie przedstawiany, gdy pojawią się nowe informacje.

Aktualizacja:
Prezydent Starachowic Marek Materek potwierdził na swoim profilu na Facebooku informacje o sprzedaży czterech autobusów Jelcz 120M.
Bilet za 1zł
Dodano: 2017-07-05 11:56
Autor: Voltanger


Ta wiadomość nie dotyczy co prawda Starachowic, ale może być ważna dla podróżujących i studentów. Bilety w dwóch aplikacjach do płatności mobilnych: mPay, GoPay, w wybranych miastach dostępne są za symboliczną złotówkę. Promocja obejmuje takie miasta jak: Radom, Skarżysko-Kamienna, Poznań, Kraków, Łódź i nie tylko. Więcej informacji:

http://jakdorobic.com/promocja-bilet-za-1-zl-z-masterpass-od-mpay/

http://jakdorobic.com/bilet-komunikacji-miejskiej-za-symboliczne-1-zl-z-masterpass-rowniez-w-aplikacji-mobilnej-gopay/

Pożegnanie Agatki - Krótka relacja
Dodano: 2017-07-01 02:42
Autor: Voltanger


Przedstawiam krótką relację z ostatniego kursu linii A, który odbył się 30 czerwca 2017r. Pożegnanie popularnej Agatki rozpoczęło się około godziny 19:00 na pętli przy ul. Kopalnianej. Uczestnictwo w wydarzeniu, w internecie, na portalu Facebook zadeklarowało około 100 osób. Na pętli przy ul. Kopalnianej pojawiło się około 15 osób. Część chciała przejechać się Agatką z sentymentu, inni chcieli pożegnać linię i odbyć ostatni kurs do Skarżyska, a jeszcze inni zwyczajnie korzystali z jazdy autobusem by dostać się z punktu A do punktu B. Na ul. Kopalnianej na pasażerów oczekiwał Mercedes Conecto nr 73. Miał on zastąpić innego Mercedesa z numerem 72, który kończył obsługę linii wcześniej. To była dobra okazja by uwiecznić na zdjęciach dwa autobusy stojące na pętli przy ul. Kopalnianej. W przypadku większej frekwencji Mercedes z numerem 72 miał wykonać bisowy kurs. Mała liczba pasażerów spowodowała, że ostatecznie drugi autobus zjechał do zajezdni. W autobusie oprócz zwykłych pasażerów obecny był też nowy prezes MZK Pan Rafał Kupisz. Pojazd wyruszył w stronę Skarżyska-Kamiennej planowo o 19:08. Na przystankach po drodze do autobusu wsiadło jeszcze kilka osób. Ostatecznie w pojeździe w okolicach Skarżyska-Kamiennej znalazło się około 25 osób, w tym około 15 osób, które dotarły do końca trasy pod dworcem PKP, w Skarżysku-Kamiennej. Pasażerowie spodziewali się, że do autobusu wsiądzie Prezydent Starachowic Pan Marek Materek. Zamiast prezydenta w pojeździe zjawili się pracownicy kontroli biletów. Część osób wysiadała i wsiadała także na przystankach w okolicznych wioskach na trasie Agatki takich jak Wąchock, Wielka Wieś czy Parszów.

Autobus dotarł do celu podróży w Skarżysku-Kamiennej około godziny 19:50. Na pasażerów Agatki czekał jeden z przedstawicieli miłośników komunikacji miejskiej ze Skarżyska. Każdy chętny mógł sobie zrobić zdjęcie z tablicą liniową linii A na tle autobusu. Po chwili zjawił się też Prezydent Miasta Starachowice - Marek Materek. Pan prezydent poinformował zebranych, że wraca z Kielc i postanowił odbyć podróż autobusem, na ostatnim kursie do Starachowic. Wyjaśniał też zainteresowanym powody likwidacji linii i sytuację prawną MZK po tym jak firma stała się spółką wewnętrzną miasta. W Skarżysku-Kamiennej autobus musiał odbyć około 50 minutową przerwę. Ten czas pasażerowie spędzili na rozmowach. Część z nich fotografowała pojazd. Sporo osób wyrażało swoje niezadowolenie z likwidacji linii. Część z nich wspominała z sentymentem jak jeździli Agatką do szkoły czy pracy. Autobus wyruszył w drogę powrotną o godzinie 20:40, tym samym żegnając po raz ostatni Skarżysko-Kamienną. W podróż wybrało się około 15 osób. W czasie jazdy dosiało się jeszcze około 10 osób. Po drodze, w Starachowicach znowu odbyła się kontrola biletów. W czasie jazdy można było dostrzec kilka osób, które przyglądały się ostatniemu kursowi na tej trasie lub robiły pamiątkowe zdjęcia. Przejazd zakończył się ostatecznie na pętli przy ul. Kopalnianej, około godziny 21:30, tym samym kończąc ostatni kurs na linii łączącej Starachowice i Skarżysko-Kamienną. Linia A przeszła już do historii. Od 1 lipca nie zobaczymy też linii 5 do Stykowa i N do Rudnika.

W najlepszych czasach linia A przewoziła wiele osób ze Starachowic, Skarżyska i okolicznych wsi. Dwaj przewoźnicy: MZK Starachowice i MKS Skarżysko-Kamienna obsługiwali kursy na przemian, co godzinę od rana do wieczora, siedem dni w tygodniu. Zmniejszenie zainteresowania komunikacją podmiejską spowodowało, że w 2015 roku z obsługi Agatki wycofał się przewoźnik ze Skarżyska. Liczba pasażerów zaczęła maleć. Sytuację wykorzystali prywatni przewoźnicy. Dzięki niskiej cenie biletu i dopasowanemu rozkładowi podbierali pasażerów MZK. Niedługo później na rynku transportowym pojawił się nowy gracz. Rozpoczął on obsługiwać trasę ze Starachowic do Skarżyska nowoczesnymi i komfortowymi busami za niższą cenę niż przejazd linią A. Dodatkowo trasa prywatnego przewoźnika startowała z okolic starachowickiego szpitala, gdzie Agatka nie dojeżdża. MZK Starachowice w końcu zrezygnował z obsługi linii A w niedzielę i święta, a także ograniczył popołudniowe kursy w dni robocze, oraz w soboty przez cały dzień. Ostatecznie po sześciu miesiącach, w czerwcu podjęto decyzje o całkowitej likwidacji tej trasy. Pasażerowie muszą przesiąść się do pojazdów prywatnego przewoźnika lub muszą skorzystać z pociągów. Likwidacja linii A oznacza także, że mieszkańcy ul. Partyzantów i Kopalnianej stracą jedyne bliskie połączenie autobusowe. W nieco lepszej sytuacji są osoby, które mieszkają przy ul. Kieleckiej. Tam w miejsce likwidowanej Agatki wprowadzona zostaje wydłużona linia okrężna 18 z pętli Grobla (ul. Kielecka) okrężną trasą przez Armii Krajowej i Krańcową, z powrotem na ul. Kielecką. Do tej pory kursowała ona tylko w niedziele (w pozostałe dni jeździła tylko do Dworca Zachodniego). Likwidacja Agatki oznacza także kłopot z dotarciem do Skarżyska w porze wieczornej. Prywatni przewoźnicy przeważnie kończą kursy około godziny 18:00. Dotarcie na pociąg do sąsiedniego miasta nad Kamienną może stać się problematyczne, podobnie jak powrót. Na koniec jeszcze warto wiedzieć, że linia A przez pierwsze cztery miesiące tego roku osiągnęła stratę w wysokości około 150 tys. zł. Szkoda, że miejski przewoźnik nie dostosował cen do realiów rynku i nie zdecydował się zmienić trasę linii A, tak by przejeżdżała obok ważniejszych miejsc takich jak szpital, rynek czy galerie handlowe.

obraz


obraz


obraz


obraz
Ostatni kurs linii A
Dodano: 2017-06-30 23:26
Autor: Voltanger


W internecie pojawiają się już pierwsze relacje z pożegnania i ostatniego kursu linii A. Jedna z nich dostępna jest na portalu ProSkarżysko pod linkiem: http://proskarzysko.pl/agatka-linia-a-skarzysko-starachowice-ostatnie-pozegnanie/
Pożegnanie Agatki
Dodano: 2017-06-29 14:30
Autor: Voltanger


W związku z likwidacją międzymiastowej linii A (zwanej często jako Agatka) grupa mieszkańców Starachowic postanowiła zorganizować pożegnanie linii i zaprasza wszystkich na ostatni kurs, który wyruszy 30 czerwca 2017 roku o godzinie 19:08 z pętli przy ul. Kopalnianej. Oto pełna treść ogłoszenia:

W związku z decyzjami podjętymi przez MZK Starachowice LEGENDARNA linia A odchodzi do historii. Z tej okazji zapraszamy Państwa do ostatniego kursu na tej zasłużonej trasie.
Widzimy się w piątek 30 czerwca 2017 w "Agatce" odjeżdżającej z przystanku na ul. Kopalnianej (koło równie nieodżałowanego "Raz, Dwa, Trzy") o godzinie 19:08. Można dosiadać się także na kolejnych przystankach.
Skasujmy bilet i bądźmy razem w ostatniej drodze kultowego pojazdu do Skarżyska i z powrotem.

WAŻNE!!! Wszystkie skasowane bilety wezmą udział w loterii, w której nagrodą główną będzie tabliczka z napisem "A"

JESZCZE WAŻNIEJSZE !!! Żartowaliśmy z tym losowaniem.

Do zobaczenia....

Link do wydarzenia na portalu Facebook:
https://www.facebook.com/events/1721886984518008/
Copyright SGT 2010 - 2018 Wykorzystanie zdjęć tylko za zgodą autorów

stat4u