2024-11-28 22:34 (2 dni temu) (zdjęcia) Voltanger dodał nowe zdjęcie 7949.

2024-11-28 22:28 (2 dni temu) (zdjęcia) Voltanger dodał nowe zdjęcie 7948.

2024-11-28 22:24 (2 dni temu) (lista) Voltanger dodał nowy pojazd Lohner E2 do listy.

2024-11-28 00:51 (2 dni temu) (zdjęcia) Voltanger dodał nowe zdjęcie 7947.

2024-11-28 00:49 (2 dni temu) (lista) Voltanger dodał nowy pojazd Siemens ULF B1 do listy.

2024-11-28 00:42 (2 dni temu) (zdjęcia) Voltanger dodał nowe zdjęcie 7946.

2024-11-28 00:39 (2 dni temu) (lista) Voltanger dodał nowego operatora ÖBB Österreich do listy.

2024-11-28 00:38 (2 dni temu) (lista) Voltanger dodał nowy pojazd Siemens Desiro ML do listy.

Zobacz wszystkie powiadomienia
Zapraszam do wypełnienia ankiety związanej ze zbliżającymi się 10 urodzinami strony.
Linia 24 zawieszona
Dodano: 2015-03-22 23:46
Autor: Voltanger


Na stronie MZK Starachowice pojawiła się informacja, że od 1 kwietnia 2015r. linia 24 zostanie zawieszona. Nie jest to żart związany z Prima aprilis. Przewoźnik tłumaczy swoją decyzję niską frekwencją na wyżej wymienionej linii.

Trasa nr 24 łączy Dworzec Zachodni z miejscowością Osiny położoną kilka kilometrów przed Wierzbicą na granicy województwa świętokrzyskiego i mazowieckiego. Po drodze linia przebiega przez ulicę Radomską - Tychów Stary - Mirzec i Trębowiec. Tak jak większość tras podmiejskich MZK linia 24 dawniej obsługiwana była przez cały dzień od rana do nocy łącznie z sobotą i niedzielą. Ostatni kurs w dni powszednie odjeżdżał z Dworca Zachodniego około godziny 23:00. Późniejsze zmiany przyniosły jednak zmniejszenie ilości połączeń i likwidację autobusów w soboty i niedzielę, a potem kolejne cięcia w rozkładzie w dni powszednie. Od grudnia 2012r. linia 24 podobnie jak inne trasy podmiejskie takie jak 9 czy 26 została zreorganizowana. Ostało się tylko trzy kursy jeżdżące w dni szkolne. Jeden rano i dwa po południu dla uczniów szkół średnich. W tym czasie kilku przewoźników prywatnych wykorzystało okazję i zwiększyło ilość połączeń własnych do Tychowa Nowego, Osin i Mirowa. Do chwili obecnej większość uczniów korzysta z usług busów. Widoczne jest to szczególnie rano i po południu kiedy pojazdy przewoźników prywatnych są pełne. Linia 24 zaczęła mocno być podgryzana przez konkurencję ze strony busów. Agresywna polityka cenowa sprawiła, że autobusy MZK zaczęły wozić powietrze zamiast pasażerów. Plotki o likwidacji linii nr 24 pojawiły się już rok temu. Przewoźnik jednak pozostawił tą trasę bez większych zmian. W końcu jednak bez walki o klienta postanowił zawiesić wszystkie połączenia na tej linii.

Do 31.03.2015r. rozkład linii prezentuje się następująco:

Rozkład z Dworca Zachodniego, kierunek Osiny:
06:00, 14:35
Tylko w dni nauki szkolnej

Rozkład z Osin, kierunek Starachowice - Dworzec Zachodni:
06:42, 15:15
Tylko w dni nauki szkolnej
Od 01.04.2015r. linia 24 zostaje zawieszona.
Mała wymiana taboru w MKS Skarżysko-Kamienna
Dodano: 2015-03-21 02:54
Autor: Voltanger


Skarżyski przewoźnik miejski w lutym wystawił na sprzedaż sześć autobusów marki Jelcz: Pięć Jelczy PR110M (numery 333, 369, 371, 372, 373 rok produkcji 1986-1991), a także jednego Jelcza M081MB Vero (numer 422 rok prod. 2001 Ex. MPK Włocławek), który ostatnio z powodu awarii sporo dni spędził na zajezdni. Przetarg na sprzedaż wyżej wymienionych pojazdów został już zakończony. MKS Skarżysko-Kamienna pomyślnie zbył dwa autobusy: Jednego Jelcza PR110M #333 z 1986 roku, a także Jelcza M081MB Vero. Nie wiadomo aktualnie kto okazał się nowym nabywcą tych pojazdów i czy MKS ponownie wystawi na sprzedaż te same autobusy. Jelcze PR110M są dalej w eksploatacji. Ostatnio dwa dni pod rząd pojazd z numerem 371 obsługiwał linię A, która łączy Skarżysko-Kamienną ze Starachowicami.

Temat MKS Skarżysko-Kamienna nie kończy się jednak tylko na sprzedaży. Przewoźnik rozstrzygnął również przetarg na kupno trzech używanych pojazdów. Wymaganiami było, by pojazdy były wyprodukowane przez firmę Neoplan po 1999 roku, posiadały niską podłogę i przebieg nie większy niż 500 tys. km. MKS Skarżysko ostatecznie zakupił trzy używane Neoplany N4416 pochodzące z niemieckiego miasta Gifhorn. Są to pojazdy, które produkowane były głównie na rynek zachodniego sąsiada Polski. Obecnie wiele firm transportowych z Niemiec pozbywa się tych wozów z uwagi na ich wiek. W Polsce te autobusy to dalej jednak dosyć rzadki widok. W naszym kraju możemy je spotkać na Śląsku, w Zduńskiej Woli czy Elblągu. Wciąż jednak w internecie nie ma zdjęć nowych nabytków skarżyskiego przewoźnika. Bardzo prawdopodobne, że nowe wozy będą pomalowane w podobne barwy jak autobusy MZK Starachowice czyli na żółto z niebieskim pasem na dole. Obecnie tabor MKS Skarżysko-Kamienna zdominowany jest przez używane niemieckie autobusy MAN NL2x2 i pochodne. Jeszcze kilka lat temu trzon taborowy stanowiły Jelcze PR110M i Jelcze 120M, które aktualnie są powoli wycofywane i zastępowane pojazdami niskopodłogowymi.

miniaturka
Jelcz PR110M #333 sprzedany przez MKS Skarżysko-Kamienna.
Propozycje rozkładów jazdy do przeczytania online
Dodano: 2015-03-03 22:21
Autor: Voltanger


Udostępniłem na stronie dwa schematy komunikacji, które wczoraj ja i Arek wręczyliśmy prezesowi MZK Jarosławowi Kateuszowi podczas konsultacji społecznej w urzędzie miasta. Można je przeczytać w dziale Nasze działania - Propozycje zmian w rozkładzie jazdy. Schematy zawierają plany nowych linii i poprawę istniejących, aby zapewnić lepszą komunikację miejską dla mieszkańców Starachowic. Do otworzenia plików wymagany jest program Adobe Reader. Zapraszam do czytania.
Relacja z konsultacji społecznych
Dodano: 2015-03-03 18:35
Autor: Voltanger


Wczoraj o godzinie 16:30 w sali Olimpia Urzędu Miasta Starachowice odbyły się konsultacje społeczne w sprawie rozkładu jazdy autobusów MZK. Każdy mieszkaniec mógł zgłosić swoje uwagi czy propozycję. Zapraszam na krótką relację z tego wydarzenia.

Spotkanie rozpoczęło się punktualnie o godzinie 16:30. W sali Olimpia pojawiło się około 50 osób w tym kilku radnych i przedstawicieli mediów. W spotkaniu uczestniczył prezes MZK Jarosław Kateusz, a także kilku pracowników miejskiego przewoźnika. W konsultacjach brał udział również prezydent Starachowic Marek Materek, lecz zaznaczył na początku, że występuje wyłącznie jako obserwator. Spotkanie rozpoczęło się od wyjaśnienia jak będzie przebiegała dyskusja. Każdy mógł zapytać o rozkład czy też zaproponować zmiany. Później otrzymywał odpowiedź prezesa MZK. Szybko zaczęli zgłaszać się mieszkańcy miasta, którzy chcieli dojść do głosu. Wielu uczestników prosiło o przywrócenie wszystkich dawnych linii sprzed grudnia 2012 roku, kiedy to wprowadzono wielkie zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w naszym mieście. Pojawił się także temat dojazdu pracowników do zakładów Animex na godzinę piątą rano na pierwszą zmianę. Przedstawiciele osób zatrudnionych w zakładach mięsnych zarzucili prezesowi MZK Jarosławowi Kateuszowi, że mimo próśb i kontaktowania się z przewoźnikiem w tej sprawie nie podejmuję on żadnych kroków. Sprawa rozchodzi się o Osiedle Żeromskiego i dogodny dojazd rano do zakładów Animex do pracy. Wspomniano dawną linię nr 6, która jeździła pod zakłady mięsne i umożliwiała dojazd z ulicy Kościelnej. Kolejnym tematem poruszonym przez mieszkańców była komunikacja miejska na Osiedlu Orłowo. Przedstawiono sytuacje osób mieszkających w okolicy jaką beznadziejną z uwagi na bardzo słaby rozkład i długie oczekiwanie na autobus. Zażartowano z dawnej linii B jako najkrótszej na świecie (Bema - Konstytucji 3 Maja - Bema). Pojawiła się też sprawa braku skomunikowania autobusów MZK z pojazdami PKS-u i busami. Prezes poinformował zainteresowanych, że winę za ten stan ponosi PKS, który w ostatnim czasie za często aktualizuje swój rozkład i kasuje kolejne kursy. Osoby starsze postulowały za przywróceniem linii okrężnych nr 0 i 2 w zamian za obecną linię 17. Taka zmiana miała by ułatwić dojazd do przychodni czy szpitala. Prezes odpowiedział, że linia 17 pokrywa się całkowicie ze starą zerówką i dwójką co do końca nie jest prawdą. Głos zabrała też radna. Postulowała o połączenie ulicy Nowowiejskiej ze szpitalem lub stworzenie nowej linii. Według jej opinii linia N nie spełnia potrzeb mieszkańców ulicy Nowowiejskiej, a nowa linia 16 nie wprowadza nic nowego i dalej nie umożliwia dojazdu do szpitala.

Po godzinie spotkanie opuścił prezydent miasta Marek Materek. Po chwili również kilku mieszkańców wyszło z sali. Podczas rozmów padło kilka mocnych słów dotyczących rozkładu jazdy i funkcjonowania MZK. Podczas mocniejszych przemówień uczestniczy konsultacji bili brawa. Kolejny radny przedstawił pomysł by stworzyć bezpłatną linię i umożliwić dojazd za darmo dla mieszkańców do takich instytucji publicznych jak szpital, urząd miasta czy urząd pracy. Poruszono problem mieszkańców ulicy Myśliwskiej i ogólnej sytuacji osób korzystających z komunikacji miejskiej w okolicy. Proszono prezesa o dogodniejsze połączenie autobusowe. Według uczestnika dyskusji ludzie mieszkający w okolicy muszą spory kawałek drogi przejść na przystanek i do tego długo czekać na autobus. Pojawił się pomysł przywrócenia linii 22 i 23 w miejsce N na nieco zmienionej trasie. Proponowano również polepszenie komunikacji w dni targowe by zapewnić mieszkańcom dogodny dojazd i powrót z targu. Obecnie autobusy jeżdżą rzadko i są przepełnione.

Część mieszkańców żaliła się również na problemy inne niż rozkład jazdy. Jeden z zebranych zabrał głos w sprawie kierowców, którzy według jego opinii nie otwierają często pierwszych drzwi w pojazdach i nie opuszczają autobusów na prawą stronę na przystankach (przyklęk). Prezes MZK Jarosław Kateusz odpowiedział, że należy zgłaszać takie przypadki przewoźnikowi by mógł zdyscyplinować kierowców. Na koniec głos zabrał kolega Arek, który zaproponował swój własny nowy schemat linii hybrydowych, który umożliwi wybór dla pasażera czy chce jechać dłużej bez przesiadki czy krócej ale z przesiadką. Wywołało to duże zainteresowanie zgromadzonych. Niestety po kilku zdaniach konsultacje zostały przerwane z uwagi na brak czasu i wyczerpanie tematu. Chciałem jeszcze zgłosić swoje uwagi, ale zostałem zignorowany. Miałem przygotowany własny schemat, który chciałem streścić. Ustalono, że zostanie powołana specjalna grupa mieszkańców, którzy będą brać udział w dyskusji na temat nowego rozkładu. Na listę chętnych wpisało się około 10 osób. Nowy plan linii Arka wywołał spore zainteresowanie i kilka osób poprosiło o kopię jego rozkładu. Pojawiły się też głosy, że radni z mieszkańcami chcą razem zadziałać i przyśpieszyć zmiany w komunikacji miejskiej.

Po zakończeniu konsultacji razem z Arkiem wręczyliśmy prezesowi MZK Jarosławowi Kateuszowi własne plany linii i wpisaliśmy się na listę osób, które chcą brać udział w dalszym poprawianiu rozkładu. Wkrótce udostępnię nasze plany na tej stronie w nowej zakładce nasze działania. Dokumenty będą zapisane w formacie .pdf i dostępne do pobrania.
Ostateczne pożegnanie Ikarusów 280 w Kielcach
Dodano: 2015-02-25 08:52
Autor: Voltanger


W marcu tego roku w Kielcach odbędzie się impreza pożegnalna Ikarusem 280. Organizatorzy proponują dwa terminy, w których może odbyć się przejazd: 21 marca i 28 marca. Impreza rozpocznie się o godzinie 09:00 lub 10:00 na przystanku Żelazna PKP. Zakończenie planowane jest około godziny 17:00. Przejazd odbędzie się po terenach podmiejskich. Organizatorzy informują, że nie zabraknie ładnych widoków i fotostopów. Cena przejazdu wyniesie około 30-40zł w zależności od ilości chętnych osób. Zgłoszenia można dokonać poprzez formularz z linku poniżej. Należy też wybrać bardziej pasujący termin z dwóch możliwych.

Ogłoszenie o imprezie: Kliknij tutaj

Formularz zgłoszeniowy: Kliknij tutaj

Temat dotyczący imprezy na naszym forum: Kliknij tutaj

W kwietniu 2014r. odbyła się podobna impreza pod nazwą Pożegnanie Ikarusów 280 w Kielcach. Już wtedy mówiło się o szybkim wycofaniu tych pojazdów. Teraz jest jednak ostatni moment na przejazd Ikarusem 280 po Kielcach i okolicy. W MPK ostało się zaledwie cztery sztuki tych kultowych autobusów. Prawdopodobnie są to ostatnie miesiące Ikarusów. Do końca wiosny wszystkie trafią na złomowisko.
Copyright SGT 2010 - 2018 Wykorzystanie zdjęć tylko za zgodą autorów

stat4u