2024-11-28 22:34 (wczoraj) (zdjęcia) Voltanger dodał nowe zdjęcie 7949.

2024-11-28 22:28 (wczoraj) (zdjęcia) Voltanger dodał nowe zdjęcie 7948.

2024-11-28 22:24 (wczoraj) (lista) Voltanger dodał nowy pojazd Lohner E2 do listy.

2024-11-28 00:51 (wczoraj) (zdjęcia) Voltanger dodał nowe zdjęcie 7947.

2024-11-28 00:49 (wczoraj) (lista) Voltanger dodał nowy pojazd Siemens ULF B1 do listy.

2024-11-28 00:42 (wczoraj) (zdjęcia) Voltanger dodał nowe zdjęcie 7946.

2024-11-28 00:39 (wczoraj) (lista) Voltanger dodał nowego operatora ÖBB Österreich do listy.

2024-11-28 00:38 (wczoraj) (lista) Voltanger dodał nowy pojazd Siemens Desiro ML do listy.

Zobacz wszystkie powiadomienia
Zapraszam do wypełnienia ankiety związanej ze zbliżającymi się 10 urodzinami strony.
Przetarg na nowe autobusy przedłużony
Dodano: 2020-12-02 18:48
Autor: Voltanger


UM Starachowice przedłużył czas na składanie ofert w przetargu na 20 ekologicznych autobusów niskopodłogowych na gaz CNG. Producenci pojazdów będą mieli więcej czasu na przygotowanie projektu. Nowy termin składnia ofert to 21.12.2020 roku. Tego samego dnia w urzędzie miasta odbędzie się też jawne otwarcie ofert.
Nowy rozkład jazdy pociągów 2020/2021
Dodano: 2020-11-26 23:45
Autor: Voltanger


W internecie dostępny jest już nowy rozkład kolejowy na lata 2020/2021, który zacznie obowiązywać 13 grudnia (w niedzielę) 2020 roku. Sprawdzamy jakie zmiany czekają pasażerów pociągów w naszym regionie.

Zmiany dla stacji Starachowice Wschodnie

Dla Starachowic nie ma za dużo zmian w nowym rozkładzie pociągów. Najważniejsza informacja dotyczy obecnego pociągu TLK Witos. Od nowego rozkładu pociąg nie będzie już kursował w relacji Bydgoszcz Główna - Przemyśl Główny. Trasa została skrócona. Pociąg będzie kursował w nowej relacji: Warszawa Wschodnia - Przemyśl Główny. Za to powinien poprawić się standard wagonów. Pociąg awansuje od nowego rozkładu z kategorii TLK, na IC. Podobna sytuacja nastąpi z połączeniem TLK San. Od nowego rozkładu pociąg będzie kursował jako IC San. Nastąpią też niewielkie korekty godzin odjazdów. Ze Starachowic w stronę Warszawy pociągi będą ruszać o 7:45 i 17:42, a do Przemyśla o 9:07 i 20:11.

Zmiany dla stacji Skarżysko-Kamienna

Dużo osób ze Starachowic korzysta z pociągów na stacji Skarżysko-Kamienna. Połączeń jest dużo więcej niż w naszym mieście. Dużo łatwiej można też zaplanować przesiadki. W nowym rozkładzie na podobnej zasadzie zostają zachowane pociągi TLK Nida oraz Ustronie. Pierwszy umożliwia poranne połączenie Kielc i Skarżyska ze stolicą, a następnie wieczorem możliwość wygodnego powrotu. TLK Ustronie to obecnie jedyny pociąg, który bezpośrednio łączy Kielce i Skarżysko-Kamienną z miastami położonymi nad lub w pobliżu Morza Bałtyckiego, takimi jak Gdańsk, Sopot, Gdynia, Słupsk, Koszalin czy Kołobrzeg. Pociąg zachowuje też swój nocny charakter jazdy. Dalej dla pasażerów będą dostępne wagony sypialne i kuszetki.

W nowym rozkładzie skrócony zostanie pociąg IC Bolko, który obecnie kursuje z Lublina przez Skarżysko-Kamienną, Kielce, Katowice, Gliwice, Opole, Wrocław, Legnicę, Zieloną Górę do Szczecina. Od 13 grudnia pociąg będzie skrócony do relacji Lublin Główny - Wrocław Główny. Pociąg będzie kursował w innych godzinach. W stronę Wrocławia będzie ruszał po godzinie 13:00, zamiast jak obecnie o 7:20. Duże zmiany też na innych pociągach jadących w kierunku Wrocławia. Nowy skład IC Wyczółkowski zastąpi godzinowo pociąg IC Bolko. Będzie on kursował z Lublina przez Skarżysko-Kamienną, Kielce, Koniecpol, Częstochowę Stradom, Lubliniec, Opole Główne do Wrocławia Głównego Taką samą trasą po zmianach pojedzie także IC Morcinek. To nowość, bo obecnie ze Skarżyska-Kamiennej można dostać się do Wrocławia tylko pociągami jadącymi bezpośrednio przez Katowice i Gliwice.

Kolejny nowy pociąg ze Skarżyska-Kamiennej to TLK Karłowicz. Pociąg połączy po raz pierwszy od kilku lat Warszawę i Kraków przez linię kolejową nr 8 oraz stacje pośrednie Otwock, Pilawa, Dęblin, Radom, Skarżysko-Kamienną, Kielce, Jędrzejów, Sędziszów i Miechów. Dodatkowo TLK Karłowicz ma zostać wydłużony w okresie ferii zimowych oraz wakacji do Zakopanego, co umożliwi wygodny dojazd z naszego regionu do stolicy Tatr. Nowy pociąg będzie ruszał ze Skarżyska o 7:18 i dojeżdżał do Krakowa o 9:27. Skłąd powrotny zaplanowano z Krakowa o godzinie 17:46 i powrót do Skarżyska-Kamiennej na godzinę 19:54. Dodatkowo pociąg umożliwi powrót do stolicy w późnych godzinach nocnych. Skład ruszy o 20:00 ze stacji Skarżysko-Kamienna i dojedzie do Warszawy o 22:44.

Pozostałe zmiany o których należy wspomnieć to nowy pociąg IC Oleńka zapewniający połączenie Krakowa i Olsztyna przez Skarżysko-Kamienną. Pociąg ruszy ze Skarżyska o 17:28 i dojedzie do Olsztyna o godzinie 22:50. Pociąg zastąpi inny skład o nazwie IC Orłowicz. Kolejną zmianą jest skrócenie pociągu IC Sztygar do Katowic. Obecnie ten skład kursuje w relacji Lublin Główny - Wrocław Główny przez Skarżysko-Kamienną, Kielce, Katowice, Gliwice i Opole. Dalej trwa też remont stacji w Skarżysku. Kasy biletowe i poczekalnia zostały przeniesione do tymczasowego kontenera znajdującego się obok zabytkowego parowozu-pomnika. W planach jest też budowa przejścia podziemnego, co może spowodować zamknięcia torów i zmian peronów dla odjeżdżających pociągów. Dalej też odbywa się remont linii kolejowej nr 8, na odcinku Radom - Warka. Z tego powodu pociągi w stronę Warszawy kursują przez innymi liniami kolejowymi przez Dęblin lub Idzikowice (stacja techniczna na Centralnej Magistrali Kolejowej) lub ewentualnie przez Tomaszów Mazowiecki i Koluszki.
Kto dostarczy nowe autobusy na gaz CNG?
Dodano: 2020-11-07 18:48
Autor: Voltanger


Kto obecnie produkuje autobusy zasilane na gaz? Jakie modele autobusów ostatnio kupowały miasta? Przyjrzyjmy się jacy producenci ostatnio wygrywali przetargi w Polsce, na nowe autobusy CNG o długości 12 metrów.

Przeglądając ofertę producentów na autobusy zasilane gazem CNG i porównując wyniki ostatnich przetargów na te pojazdy w Polsce, łatwo wyciągnąć wnioski. Obecnie swoje produkty może zaoferować firma Autosan, MAN, Scania, Solaris i nie tylko. Warto zaznaczyć, że w przetargu miasto wymaga, żeby pojazd spełniał homologację pojazdu hybrydowego, napędzanego paliwem w postaci sprężonego gazu ziemnego. Obecnie jedynym spełniającym kryteria autobusem jest MAN Lions City 12C, co oznacza, że miasto faworyzuje jednego producenta, który przy okazji posiada tutaj swoją fabrykę. Mimo wszystko przejrzyjmy pełną ofertę autobusów na sprężony gaz ziemny:

Scania CN280UB 4x2 EB CNG

Model ten produkowany jest w zakładach Scania Słupsk. Produkcja ruszyła w 2014 roku. Autobus oferowany jest w układzie drzwi 2-2-2 lub 2-2-0. Najczęściej stosowany jest pięciocylindrowy silnik OC09 101 280 o pojemności 9291 cm3, mocy 280KM spełniający standard emisji Euro-6. Podstawowo autobus może być wyprodukowany w wersji 10,9 metrowej, 12 metrowej lub 18 metrowej (przegubowej). Obecnie producent oferuje następujące wersje zasilania silnika: bioetanol, biogaz, biodiesel, HVO, gaz ziemny lub olej napędowy. Autobus posiada obniżoną, sztywną oś przednią, aktywne zawieszenie, podwójne szyby i dobry system wentylacji. Obecnie te autobusy można spotkać w Polsce u przewoźników z Słupska, Tarnowa, Warszawy (Michalczewski). Planowana jest też dostawa autobusów CNG do Suwałk.
Obecnie produkowany model: Scania CN280UB 4x2 EB CNG

Autosan M12LF CNG

Autosan to producent autobusów z wieloletnią tradycją. Firma powstała w 1832 roku w Sanoku. Początkowo produkowała kotły i narzędzia z miedzi. W późniejszym czasie, pod koniec XIX wieku, Autosan zaczął produkować także wagony kolejowe oraz wagony tramwajowe. Od lat 50-tych XX wieku fabryka rozpoczęła produkcję autobusów i szybko stała się krajowym liderem, w produkcji autobusów regionalnych, międzymiastowych i autokarów. Obecnie firma oferuje jeden 12 metrowy model M12LF CNG z silnikiem L9NE6D320 o mocy 325 KM, spełniającym normę emisji spalin Euro-6. Pojazd wyposażony jest w automatyczna skrzynię biegów, z retarderem hydraulicznym. Zespół jezdny składa się z tylnego mostu ZF oraz osi przedniej ZF z zawieszeniem niezależnym. Autobus posiada hamulec roboczy, pneumatyczny, tarczowy, z układem EBS oraz postojowy, mechaniczny, sprężynowy, która działa na koła tylne. Układ kierowniczy to przekładania kierownicza ZF ze wspomaganiem hydraulicznym oraz regulowana kolumna kierownicza. Autobus mieści cztery butle kompozytowe o pojemności 320 dm3 każa. Pojazd oferowany jest z układem drzwi 2-2-2. Wszystkie trzy pary drzwi są otwierane do wnętrza autobusu. Pojazd może posiadać, w zależności od konfiguracji od 25 do 39 miejsc siedzących. Razem wszystkich od 92 do 94. W opcjonalnym wyposażeniu oferowany jest n.p słabszy silnik L9NE6D280 EURO VI o mocy 280KM, oś przednia z belką sztywną, klimatyzacja stanowiska kierowcy, układ centralnego smarowania czy system gaszenia pożaru w komorze silnika. Obecnie Autosany M12LF CNG można spotkać w Tychach, Rzeszowie, Ostrołęce, Przemyślu czy Sanoku.

MAN Lions City 12G EfficientHybrid

Nowy model popularnego autobusu Lions City. Fabryka producenta znajduje się w Starachowicach. Autobusy obecnie faworyzowane przez lokalną społeczność oraz prezydenta miasta. Model ten ofererowany jest także z dodatkowym modułem pod nazwą EfficientHybrid, który poprawia zarządzanie energią, redukcję szkodliwych substancji oraz zmniejsza hałas. MAN oferuje dwa silniki E1856 LOH01 oraz E1856 LOH02. Ten pierwszy ma pojemność 9514 cm3 oraz moc 320 KM. Drugi ma taką samą pojemność, ale zapewnia mniejszą moc (280 KM). Oba spełniają normę emisji spalin Euro-6. Butle gazowe zamontowane są pod aerodynamiczną kopułą na dachu pojazdu. Zapewniają napełnienie do 1875 litrów gazu, co daje 500 km zasięgu. W przetargu Miasto Starachowice zażyczyło sobie homologację autobusu hydrydowego, co spełnia podstawowy model autobusu MAN Lions City 12G z modułem EfficientHybrid, gdyż niewielki, wbudowany silnik elektryczny wspiera silnik spalinowy, zapewnia zasilanie sieci pokładowej oraz oferuje funkcję Start-Stop, która zmniejsza zanieczyszczenie środowiska oraz zużycie paliwa. Obecnie jest to nowy autobus po rozpoczęciu produkcji kolejnego modelu. W Polsce nie ma obecnie ani jednego miasta, które eksploatuje nowego, gazowego Lions City. Z nowej generacji dwie sztuki trafiły do firmy Gryf, która obsługuje linie nr 85 na terenie miasta Rumia. Wozy są wyposażone w moduł EfficientHybrid, ale posiadają standardowy silnik napędzany olejem napędowym. Jeśli MAN wygra w przetargu, a ani jedno polskie miasto, nie zamówi tego samego modelu z wcześniejsza datą dostawy, to Starachowice byłyby pierwszym miastem w kraju, z tym modelem na ulicach. Patrząc na wymagania przetargu, Lions City 12G to jedyny produkowany autobus jaki spełnia wszystkie kryteria.
Obecnie produkowany model: MAN Lions City 12G EfficientHybrid

Solaris Urbino 12 CNG IV generacji

Solaris to obecnie największy producent autobusów w Polsce i jeden z czołowych graczy tego rynku w Europie. Obecnie firma należy do hiszpańskiego koncernu CAF, które zajmuje się produkcją pojazdów kolejowych i tramwajów. Od kilku Solaris produkuje IV już generację swojego flagowego produktu, rodziny autobusów Urbino. Obecnie Solaris oferuje Urbino 12 IV generacji, z silnikiem Cummins L9NE6DII320 o mocy 320 KM, który połączony jest ze skrzynią biegów Voith Diwa 6 lub w opcji ze skrzynią biegów ZF Ecolife. Solaris podstawowo oferuje 4 butle gazowe 315 litrów każda. W opcji jest także wybór 5 butli o pojemności 315 lub 340 litrów każda. Podwozie autobusu to oś przednia niezależna ZF lub w opcji sztywna ZF, a także oś napędowa portalowa ZF. Układ kierowniczy to RB Servocom lub w opcji Hema. Układ hamulcowy to EBS, który składa się z dwóch osobnych systemów ABS i ASR. W opcji jest także system ECS. W standardzie jest także retarder skrzyni biegów oraz układ poziomujący ECAS z fukcją przyklęku. Nadwozie oferuje szkielet ze stali odpornej na korozję z demontowanymi panelami bocznymi. Producent oferuje układ drzwi 1-2-0, 2-2-0, 1-2-2 lub 2-2-2. Maksymalna liczba miejsc siedzących 39+4 dodatkowe. Opcje stanowi n.p klimatyzacja kabiny kierowcy, klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej czy dodatkowe grzejniki konwektorowe. Autobus posiada instalacje elektryczną opartą o magistralę CAN-Bus.
Obecnie produkowany model: Solaris Urbino 12 IV CNG

Popularność autobusów na gaz CNG w Polsce

Autobusy CNG zyskały popularność po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku. Miasta mogły liczyć na dofinansowanie ekologicznych projektów poprawiających dostęp do komunikacji miejskiej. W przypadku gazu CNG wymagało to jednak stworzenie odpowiedniej infrastruktury n.p do tankowania gazu CNG do autobusów. Popularność gazu jako paliwo autobusowe nie była nigdy na bardzo wysokim poziomie. Tematem interesowały się tylko niektóre miasta. Reszta dalej kupowała standardowe autobusy zasilane olejem napędowym. Później popularność zdobyły autobusy hybrydowe (silnik diesla połączony z silnikiem elektrycznym) oraz pełne autobusy elektryczne. W 2013 roku znacznie wzrosła akcyza na gaz CNG. Popularność tego paliwa zmalała. Dopiero w 2019 roku akcyza została całkowicie zniesiona. Znowu wzrosło zainteresowanie tym paliwem w przypadku kupna nowych autobusów przez miasta. Do tej pory autobusy CNG można spotkać w wielu miejscach. Te pojazdy zyskały popularność w Zamościu, Tychach, Rzeszowie, Przemyślu, Słupsku, Warszawie czy Wrocławiu.

Ostatnie przetargi na 12m autobusy CNG w Polsce

W kwietniu 2020 roku ogłoszono wyniki przetargu na dostawę 10 autobusów zasilanych silnikiem na paliwo CNG w Ostrołęce. Na liście firm, które wzięły w tym udział znalazł się Solaris, Autosan oraz turecki Otokar. Ostatecznie najwięcej punktów zdobyła firma Autosan i to ona dostarczy autobusy do miasta. Autosan zaoferował najlepszą cenę i otrzymał dodatkowe pukty za niskie zużycie paliwa.

W grudniu 2019 roku przetarg na autobusy CNG roztrzygnął też Tarnów. Miasto zamówiło 5 fabrycznie nowych autobusów zasilanych paliwem CNG. Jedynym oferentem okazała się firma Scania, i to ten producent ostatecznie wygrał zlecenie na pięć autobusów CNG.

Autobusy zasilane gazem CNG zamówiły też Suwałki. W przetargu jaki roztrzygnięto w lutym 2020 roku poznano firmy, które dostarczą aż 15 autobusów na gaz. Nas najbardziej ciekawi część, w której poznamy dostarczy 11 autobusów o długości 12m. Ostatecznie przetarg na średniej długości pojazdy wygrała firma Autosan. Firma z Sanoka wygrała też kontrakt na autobusy CNG w Rzeszowie

Konkluzja

Przetarg na nowe autobusy dla Starachowic rozpisany jest tak, że największą szanse na wygraną ma MAN ze swoim modelem Lions City 12G EfficientHybrid (jeśli wystartuje w przetargu). Dodatkowo fabryka producenta znajduje się na miejscu, w Starachowicach, co skróci czas dostawy. Należy dodać, że producentów oferujących autobusy hybrydowe gazowo-elektryczne jest bardzo mało. W Polsce ostatni taki przetarg zakończył się źle dla jednego z polskich producentów autobusów. Firma Solbus w 2014 roku zaoferowała w przetargu dla Częstochowy nowość na polskim rynku, czyli swój nowy model Solbus SM12 Hybrid CNG oraz Solbus SM18 Hybrid CNG. To miały być pierwsze krajowe autobusy hybrydowe gazowo-elektryczne. Dostawy rozpoczęły się jeszcze w 2015 roku. Autobusy szybko zaczęły mieć problemy techniczne związane z nagłą utratą mocy. Niebezpieczną sytuacją był pożar jednego z nowych autobusów. Wszystkie nowe hybrydowe Solbusy zostały ze względów bezpieczeństwa wycofane z eksploatacji. Miastu groził zwrot dotacji jakie otrzymało na cel zakupu ekologicznych pojazdów. Firma Solbus zbankrutowała w 2015 roku. Wkrótce po aferze związanej z autobusami dla Częstochowy. Przeprowadzono testy wadliwych autobusów, które wykazały, że aby mogły one wrócić do ruchu wymagają kosztownej przebudowy układu napędowego i gromadzącego energię. Dopiero w 2020 roku udało się naprawić pierwszy z wadliwych autobusów. Tego zadania podjęła się firma Autosan. Wracając do tematu starachowickiego przetargu to czarnym koniem może okazać się też druga firma, która produkuje pojazdy hybrydowe gazowo-elektryczne. Jest nią Mercedes ze swoim modelem Citaro Hybrid NGT. Ten autobus nie był jednak jeszcze oferowany w Polsce. Czas pokaże jak rozwinie się sytuacja w przetargu. Otwarcie ofert już 7 grudnia 2020 roku w urzędzie miasta.
Koronawirus i ograniczenie kursowania autobusów
Dodano: 2020-11-07 16:15
Autor: Voltanger


ZEC Starachowice po raz drugi w tym roku ogranicza kursowania komunikacji miejskiej. To wszystko przez zaostrzenie panującej pandemii i stopniowe, wprowadzane przez rząd kolejne restrykcje związane z COVID-19, które oznaczają zamykanie szkół, niektórych sklepów i obiektów związanych z rozrywką. Obecnie liczba dziennych przypadków zarażenia się koronawirusem w Polsce przekroczyła 27 tysięcy. ZEC Starachowice wprowadza zmiany w rozkładzie jazdy od 11 listopada 2020 roku.

Zmiany w dni robocze

Podobnie jak wiosną tego roku komunikacja miejska będzie miała dwie przerwy w ciągu dnia, kiedy to nie będą kursować autobusy. Pierwsza przerwa rozpocznie się około godziny 9:00 i zakończy się około 12:30. Druga przerwa zacznie się około 16:30 i potrwa do 21:00. Zmian w kursowaniu nie będzie w liniach przeznaczonych głównie dla pracowników zakładów, czyli dla linii 1, 10, 29 i S. Te będą kursować według obecnych rozkładów jazdy. Wprowadzone zmiany mają nie wpłynąć na dojazdy pracowników do zakładów pracy. W godzinach zmian brygadowych komunikacja zostanie zachowana.

Soboty

Komunikacja miejska będzie kursować od rana do około południa. Kursy będą odbywać się w godzinach: 5:30 - 14:00.

Niedziele i święta

Komunikacja miejska w niedziele i święta zostaje całkowicie zawieszona.

Więcej informacji o kursowaniu autobusów dostępne na stronie przewoźnika:
Link
Przetarg na nowe autobusy
Dodano: 2020-11-04 15:02
Autor: Voltanger


Urząd Miejski w Starachowicach ogłosił w końcu długo oczekiwany przetarg na nowe autobusy. Planowany jest zakup 20 autobusów klasy MAXI (długość około 12 metrów), zasilanych gazem CNG. Od miejskiego przewoźnika, czyli ZEC Starachowice, będzie wymagana budowa nowej stacji do tankowania tego gazu. Zakup autobusów to połączenie dwóch dofinansowań unijnych. Otwarcie ofert na dostawę pojazdów nastąpi 7 grudnia 2020 roku w urzędzie miasta.

Wymagania

W opisie kryterium ustalono, że 60% punktów zostanie przydzielone za oferowaną cenę, a pozostałe 40% za ocenę techniczną. Zamawiający chcę, by autobusy posiadały konstrukcję szkieletu, wykonaną ze stali o dużej wytrzymałości i zabezpieczoną antykorozyjnie metodą kataforezy całopojazdowej. Zamawiający przewidział za to maksymalnie dodatkowe 10 punktów. W przypadku jeśli konstrukcja zostanie wykonana ze stali odpornej na korozję nierdzewnej lub aluminium, z elementami poszycia z tworzyw sztucznych, liczba punktów spada do 5. Nie spełnienie tych wymagań oznacza 0 punktów.

Zamawiający życzy sobie też spełnienia norm w zakresie emisji CO2. Maksymalna liczba punktów (10) zostanie przyznana, jeśli emisja CO2 spadnie poniżej 850 (g/km). Kolejnym elementem punktacji jest zużycie energii. 10 punktów otrzyma autobus, który będzie zużywał poniżej 16 (MJ/km). W przypadku zawieszenia przedniego, 10 punktów otrzyma rozwiązanie z zawieszeniem niezależnym, a pięć belka osi przedniej sztywna ze stabilizatorem. Kolejnym kryterium są miejsca siedzące dostępne z niskiej podłogi podłogi, bez stopni. 10 punktów otrzyma producent, który zaoferuję liczbę takich miejsc równą 10 lub więcej.

W ocenie technicznej znalazł się jeszcze zapis o dolnym poszyciu zewnętrznym mocowanym na wkręty (10 punktów) lub klejonym (5 punktów). Autobus, który będzie posiadał homologację pojazdu hybrydowego, z systemem rekuperacji energii oraz wspomaganiem silnika spalinowego przez dodatkowy silnik elektryczny o mocy co najmniej 10 kW zyska aż dodatkowe 20 punktów. Tyle samo punktów otrzyma producent za unifikację silnika.

Budżet zamówienia i termin dostaw pojazdów

Zamawiający przeznaczył na cel zakupu pojazdów 22 400 000 złotych bez VAT. Za pojedynczy autobus wychodzi to 1 120 000 złotych. Termin realizacji zamówienia to 12 miesięcy od daty podpisania umowy, ale nie wcześnie niż 10 stycznia 2022 roku.

Wymagania co do producenta

Zamawiający stawia też warunki producentowi, który chce wystartować w przetargu. Jednym z nich jest wykazanie prawidłowej realizacji dostaw autobusów w ostatnich trzech latach, a także zrealizowanie wcześniej dla innego przewoźnika przynajmniej jednej dostawy 10 nowych autobusów zasilanych gazem CNG. Od producenta wymaga się też posiadanie odpowiednich środków finansowych oraz ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
Copyright SGT 2010 - 2018 Wykorzystanie zdjęć tylko za zgodą autorów

stat4u