2024-11-28 22:34 (wczoraj) (zdjęcia) Voltanger dodał nowe zdjęcie 7949.

2024-11-28 22:28 (wczoraj) (zdjęcia) Voltanger dodał nowe zdjęcie 7948.

2024-11-28 22:24 (wczoraj) (lista) Voltanger dodał nowy pojazd Lohner E2 do listy.

2024-11-28 00:51 (wczoraj) (zdjęcia) Voltanger dodał nowe zdjęcie 7947.

2024-11-28 00:49 (wczoraj) (lista) Voltanger dodał nowy pojazd Siemens ULF B1 do listy.

2024-11-28 00:42 (wczoraj) (zdjęcia) Voltanger dodał nowe zdjęcie 7946.

2024-11-28 00:39 (wczoraj) (lista) Voltanger dodał nowego operatora ÖBB Österreich do listy.

2024-11-28 00:38 (wczoraj) (lista) Voltanger dodał nowy pojazd Siemens Desiro ML do listy.

Zobacz wszystkie powiadomienia
Zapraszam do wypełnienia ankiety związanej ze zbliżającymi się 10 urodzinami strony.
Przecieki kolejowe dotyczące rozkładu 2018/2019
Dodano: 2018-09-16 03:25
Autor: Voltanger


Jak co roku w okolicach września w internecie pojawiają się informacje na temat przecieków dotyczących nowego rozkładu jazdy pociągów, który wchodzi w życie w grudniu. Te często niezbyt precyzyjne wiadomości sprawdzają się. W nowym rozkładzie jazdy pociągów na rok 2018/2019 Starachowice czekają zmiany. Zniknie pociąg TLK Połoniny z Warszawy do Przemyśla. Za to pojawią się dwa nowe pociągi pośpieszne. Pierwszy z nich to TLK San (wraca do Starachowic pod tą nazwą po kilku latach przerwy). Pojedzie on z Przemyśla Głównego do Warszawy Wschodniej , a część wagonów dodatkowo będzie wydłużona do Olsztyna. Odjazd ze Starachowic w kierunku stolicy i Olsztyna o 11:28, a w kierunku Przemyśla o 16:22, czyli w godzinach bardzo zbliżonych do dzisiejszego pociągu TLK Połoniny. Skład pojedzie też tę samą trasą przez Jarosław, Leżajsk, Stalową Wolę, Sandomierz, Ostrowiec Świętokrzyski, Starachowice, Wąchock, Radom. Pominie za to stację Skarżysko-Kamienną. Nie będzie też planowanego postoju na stacji Warka oraz Warszawa Służewiec. Pociąg ma kursować codziennie do 31 lipca 2019 roku.

To jednak nie wszystko. Przez Starachowice przejedzie jeszcze jeden pociąg pośpieszny PKP Intercity o nazwie IC Banach. W porównaniu z TLK San możemy spodziewać się nieco zwiększonego standardu oraz nowszych wagonów. Pociąg IC Banach pojedzie z Przemyśla Głównego do Warszawy Wschodniej. Odjazd składu ze Starachowic w kierunku stolicy o godzinie 20:00, a do Przemyśla o 9:11 (przyjazd o 9:08). Trasa pociągu jest zbliżona do TLK San. Jedynym wyjątkiem jest to, że Banach w drodze do Warszawy zatrzyma się na stacji Warszawa Służewiec. Wygląda na to, że będzie to idealne połączenie dla osób, które chcą o późnej godzinie dotrzeć do Warszawy. Pociąg ma kursować codziennie.

To jeszcze nie koniec niespodzianek. Przewozy Regionalne wystąpiły do Urzędu Transportu Kolejowego z prośbą o otwarty dostęp dla 12 nowych tras kolejowych. Trzy decyzje już zostały rozpatrzone pozytywnie. Wśród nich jest trasa kolejowa z Wrocławia Głównego do Sandomierza. Pociąg prawdopodobnie pojedzie przez Katowice, Kielce, Skarżysko-Kamienną, Starachowice i Ostrowiec Świętokrzyski. Zezwolenie obowiązuje na okres 9 czerwca 2019 r. do 31 grudnia 2023 r. Pociąg miałby kursować dwa razy w tygodniu, w piątki oraz niedziele. Prawdopodobnie na tej trasie będzie można zobaczyć składy złożone ze zmodernizowanych jednostek EN57. Wszystkie 12 tras na jakich chcą jeździć Przewozy Regionalne (pod marką Polregio) miałyby być uruchomione na zasadach komercyjnych (bez dotacji). Oczywiście zaprezentowane tu informacje są jeszcze nieoficjalne i wszystkiego dowiemy się najwcześniej pod koniec listopada, kiedy to zaprezentowany zostanie finalny rozkład jazdy pociągów 2018/2019.
Nie będzie podwykonawcy na linii B i 18
Dodano: 2018-09-03 16:56
Autor: Voltanger


W ostatni piątek, 31 sierpnia w siedzibie MZK odbyło się otwarcie ofert w sprawie zapytania publicznego dotyczącego poszukiwań firmy podwykonawczej, która zdecydowała by się przejąć obsługę dwóch linii miejskich: B i 18. MZK Starachowice na ten cel przeznaczył pieniądze w kwocie 1.295.453.68 zł netto. Przewoźnik opublikował ogłoszenie dotyczące wyników zamówienia. Z jego treści dowiadujemy się, że w sprawie umowy zgłoszono jedną ofertę, którą przedstawiła firma PKS Grodzisk Mazowiecki. Została ona dopuszczona do postępowania, lecz ostatecznie odrzucona, gdyż przekraczała zakładany budżet jaki jest w stanie przeznaczyć MZK na realizację umowy. Niestety nie dowiadujemy się jakie dokładnie były wymagania finansowe PKS Grodzisk Mazowiecki. Nie wiadomo też czy MZK Starachowice ogłosi ponownie zapytanie w tej sprawie czy też zakończy postępowanie poszukiwania przewoźnika.

W tym momencie strajk kierowców nie został jeszcze całkowicie zakończony. W autobusach MZK można znaleźć list otwarty kierowców starachowickiego przewoźnika do pasażerów. Wyjaśniają oni dlaczego podjęli takie działania, przepraszają wszystkich mieszkańców za niedogodności, podają swoje wymagania finansowe co do pensji oraz informują, że jeśli nie doczekają się działań podjętych przez miasto w ich sprawie do połowy września to będą zwalniać się ze swojej posady. Na samym końcu listu zachęcają też urzędników i Prezydenta Starachowic Marka Materka do obniżenia sobie pensji do poziomu przeciętnej pensji kierowcy w MZK Starachowice. Padają też ostre słowa co do postępowania wyboru przewoźnika zastępczego. Pojawiają się sugestie, że w przypadku znalezienia podwykonawcy to on za darmo dostanie 10 nowych autobusów, które ma w bliskiej przyszłości nabyć MZK.
Co nowego w komunikacji we wrześniu?
Dodano: 2018-08-31 22:58
Autor: Voltanger


Już prawie wrzesień, a razem z nim spore zmiany w komunikacji miejskiej i regionalnej w Starachowicach.

Dzisiaj, 31 sierpnia 2018 roku w siedzibie MZK Starachowice odbyło się otwarcie ofert zamówienia na obsługę dwóch linii miejskich nr 18 oraz B. Miejski przewoźnik zamierzał powierzyć dwie swoje trasy podmiotu zewnętrznemu w formie podwykonawcy. To skutek trwającego strajku kierowców, który jeszcze się nie zakończył, choć pracownicy wrócili do pracy i komunikacja miejska kursuje już bez utrudnień. Nie wiadomo czy jakaś firma zgłosiła się by wykonać umowę. MZK nie opublikował jeszcze informacji w tej sprawie. Jeśli tylko pojawi się coś nowego damy znać na Facebooku.

Od jutra, 1 września 2018 roku linia nr 5 zostaje skrócona do pętli Michałów. To oznacza, że MZK całkowicie likwiduje komunikację podmiejską. Linia 5 to obecnie jedyna linia przewoźnika, która wyjeżdża poza tereny miasta. Dojeżdża ona do wsi Dziurów położonej około 2 km od Starachowic. Skrócenie trasy piątki nie obyło się bez negatywnych komentarzy ze strony pasażerów. Dwa przystanki położone na terenie miasta, tuż obok szkoły podstawowej zostaną pozbawione komunikacji miejskiej. Nie ma bowiem innego miejsca, gdzie autobus mógłby bezpiecznie zawrócić.

Utrudnienia w komunikacji miejskiej odczują mieszkańcy ulicy Jana Pawła II. Od 3 września zaczyna się remont drogi. Autobusy MZK pojadą trasami objazdowymi. Objazdy dotyczą linii: 1, 10, 16, 25, 27, B, S. Więcej informacji na ten temat:
Strona MZK

Mieszkańcy wsi Wąchock, Węglów, Wielka Wieś i Parszów od 3 września zyskają nowe połączenie do Starachowic. Linia 112 powstaje z inicjatywy prywatnego przewoźnika A.S - Linie Autobusowe Wąchock. Będzie ona kursować ze starachowickiego szpitala. Dodatkowo część kursów pojedzie w Starachowicach przez ul. Szkolną oraz 1 Maja. Niskie ceny biletów mają zachęcić podróżnych do korzystania z nowego połączenia. Linia 112 będzie kursować w dni robocze w godzinach w dni robocze oraz soboty. Więcej informacji:
Strona przewoźnika na FB

Od 9 września kolejne utrudnienia w komunikacji miejskiej. Zamknięty dla ruchu zostaje przejazd kolejowy na ul. Radomskiej w pobliżu Dworca Zachodniego. To bardzo ważny fragment drogi, którą każdego dnia pokonuje spora liczba samochodów. Zamknięcie przejazdu oznacza gwałtowny wzrost ruchu w rejonie starachowickiego wiaduktu, który jest alternatywną trasą w przypadku zamknięcia ul. Radomskiej w pobliżu dworca. Autobusy linii 1, 16, 25, 27 prawdopodobnie pojadą objazdem przez ul. Piłsudskiego, Rynek i Wyszyńskiego (wiadukt). Linia 18 może zostać skrócona do Dworca Zachodniego. Nie wiadomo co z mieszkańcami ul. Niepodległości i Kieleckiej, którzy będą chcieli skorzystać z komunikacji.

Od 2 września zmiany w rozkładzie jazdy na kolei. Pociąg TLK Połoniny pojedzie tymczasowo nową trasą przez Tarnobrzeg i Nową Dębę, Rzeszów i dalej do Przemyśla. Składy będą pomijać takie miasta jak Stalowa Wola, Nisko czy Leżajsk. Odcinek trasy Sandomierz - Warszawa pozostaje bez zmian. Zmienią się nieco godziny odjazdów.

Nie będzie większych zmian w rozkładzie pociągów Regio. Z powodu remontu jednego toru na odcinku Skarżysko-Starachowice można spodziewać się wydłużenia czasu przejazdu. W przypadku dwóch połączeń na trasie Skarżysko - Ostrowiec Św. i Ostrowiec Św. - Skarżysko dalej będzie obowiązywać komunikacja zastępcza w postaci autobusu. Odjazdy odbywać się będą z przystanków zlokalizowanych tuż obok stacji i przystanków kolejowych.

Do końca września w weekendy można będzie skorzystać z pociągu do Sandomierza. Po tym okresie połączenie ma zostać zawieszone.
Komunikacja miejska wraca do życia
Dodano: 2018-08-19 15:10
Autor: Voltanger


Od jutra, 20 sierpnia komunikacja miejska w Starachowicach wraca do normalnego funkcjonowania. Autobusy będą jeździć tak jak zwykle według rozkładów w dni robocze. Nie oznacza to jednak końca strajku kierowców.

MZK dalej poszukuje też podwykonawcy, który przejmie na rok obsługę dwóch linii miejskich nr 18 i B. Kontrakt miałby rozpocząć się 1 października 2018 roku.
Strajk kierowców MZK część 3
Dodano: 2018-08-14 16:35
Autor: Voltanger


W ostatnią niedzielę odbyły się rozmowy przedstawicieli urzędu miasta i MZK z kierowcami autobusów. Przewoźnik zaproponował swoim pracownikom swoje propozycje podwyżek. W najbliższych dniach okaże się czy kierowcy przyjmą warunki stawiane przez MZK. Rokowania po spotkaniu są obiecujące.

Na stronie MZK pojawiła się też informacja na temat poszukiwań przewoźnika, który jako podwykonawca obsłuży na czas protestu dwie linie miejskie zarządzane przez MZK. Chodzi tutaj o trasy linii nr 18 i B. Po wykonania zadania potrzeba 4 pojazdów oraz przynajmniej 2 wozów rezerwowych. MZK postawiło całkiem spore wymagania dla podmiotu, który chciałby zostać podwykonawcą. Taki przewoźnik musi posiadać autobusy 10-12 metrowe, w malowaniu żółto-niebieskim, spełniające normę emisji spalin EURO 4. Pojazdy muszą być niskopodłogowe, z miejsce na wózek dziecięcy, czyste na zewnątrz i w środku, pozbawione reklam, z naklejonym numerem taborowym, innym niż pozostałe wozy MZK. Autobusy powinny też posiadać odpowiednią ilość miejsc (siedzących 28-34 i wszystkich 90-100), 3 pary drzwi otwieranych przez kierowcę guzikiem, odpowiednie oznakowanie przewoźnika i dane MZK, wyświetlacze elektroniczne, ramki na reklamy wewnątrz i informacje o obowiązujących taryfach i przepisach MZK, wozy muszą mieć także kasowniki z funkcją odczytu kart biletowych obsługiwanych przez MZK, gaśnice, młotki do wybijania szyb i komputer, który zapisuje realizowanie rozkładu jazdy przez kierowcę. Podwykonawca jednocześnie będzie musiał parkować swoje autobusy na zajezdni MZK i dodatkowo płacił za ich postój (2000 zł miesięcznie). Umowa przewiduje też wymagania co do kierowców, którzy będą musieli nosić ściśle określony ubiór, który zakazuje n.p ubierania do pracy krótkich spodni. Jednocześnie MZK udostępni pracownikom podwykonawcy swoje zaplecze socjalne na terenie bazy oraz przenośne toalety, które znajdują się na pętlach autobusowych.

Umowa między podwykonawcą a przewoźnikiem miała by obowiązywać od 1 października 2018 roku do 30.09.2019 roku. MZK dodatkowo wprowadził tabelę kar dla podwykonawca za uchybienia w obsłudze linii takie jak spóźnienia, niezrealizowanie kursu. Duże wymagania w umowie mogą spowodować, że ciężko będzie znaleźć przewoźnika, który podejmie się kontraktu. Nie wiadomo też jak ta sytuacja wpłynie na samo MZK. Tymczasowe zakończenie obsługi dwóch linii miejskich oraz strajk mogą spowodować spore zmniejszenie dofinansowania jakie przewoźnik otrzymuje od miasta.
Copyright SGT 2010 - 2018 Wykorzystanie zdjęć tylko za zgodą autorów

stat4u